Ny vardag

 
Förmiddagens aktiviteter: bläddra lite i mama och få i sig dagens andra kopp kaffe + en av svärfars bullar.

Hej tisdag!
 
Har för mig att jag skrev något liknande om vår nya vardag för några veckor sen men nu känner jag att vi har landat. Nu börjar jag dessutom känna mig lite piggare efter flera veckors förkylning så bara det känns helt underbart.
 
Visst, det går knappt att jämföra med när jag var hemma med Philip då jag hade all tid i världen för långa barnvagnspromenader, fikamaraton och träffar med mammorna (kram på er Ullis och Elsa) men jag gillar det. Det är självklart lite mer att få ihop. Ja lite mer av allt kan man säga men det flyter på rätt bra även om det ibland känns som man inte hinner mer än hem från förskolan innan det är dags att hämta.
 
 
Muggen är Filippa K för Rörstrand och bullfatet är Mateus.
 
Var beredd på "en av varje" men Carl har hittills varit nöjd med det mesta och väldigt lik sin storebror både när det gäller personlighet och sömnbehov så det tackar vi för. Tack Carl!
 
Kram 
1 Karin:

skriven

Älskar de muggarna! Hade flera stycken, men de har använts så mycket att de en efter en gått sönder. Nu har vi bara en kvar :/ Och den använder jag JÄMT!

2 Camilla:

skriven

Även jag var helt inställd på 'en-av-varje' så fick jag/vi två killar. Något som på en gång blev då självklart & så perfekt.kram & lycka till!

Svar: Menade egentligen en av varje när det gäller personlighet osv (Philip var väldigt lugn som bebis så nu var vi beredda på kolik, sömnlösa nätter, ja allt egentligen) men nu när jag läser det så kan jag förstå att du tolkade det som en av varje när det gäller kön ;) Ja det känns faktiskt precis som du skriver självklart och perfekt med två pojkar. Är så nyfiken på att få se dom växa upp och förhoppningsvis ha stor glädje av varandra. Kram kram
Katta

3 Eva:

skriven

Skönt att ni landat lite!
Och det stämmer, på måndag börjar jag jobba halvtid och varje tisdag kommer vi ses :D Ska bli roligt att träffa alla barn och föräldrar igen. Hälsa Philip och ha en fortsatt fin vecka!

Svar: Tisdagar låter superbra!! Då ses vi! Kramar
Katta

4 michaela- mamma till tre 💗:

skriven

jag trodde också att jag skulle få en av varje. men båda killarna har faktiskt varit små filbunkar. extra skönt när man har en sedan innan ;)

kramar!

5 JennyMo:

skriven

Hej Katta!

Jag tolkade också det som att du trodde pojke/flicka. Men jag förstår hur du menar när jag läser vidare :-). Själv har jag varit helt inställd på tre flickor och nu kommer en liten pojke till vår familj :-D.

Jag har också haft två filbunkar till barn innan, så denna gången är jag också redo på att det kanske blir lite annat. Men man kan alltid hoppas att han liknar sina systrar :-).

Ha en fin onsdagskväll!
Kram/
Jenny

6 Bindi:

skriven

Åhh,herligt!
Går P 15 eller 30 timer på dagis?
Her i Malmö får man bara have ældeste barnet på dagis i 15 timer/veckan...

Svar: Här är det också 15 h/vecka som gäller så dagarna går rätt snabbt numera. På gott och ont! ;) Kram
Katta

Kommentera här: