Mamamåndag

Nya mama med Tilde på omslaget damp ner för någon vecka sen men ikväll har jag som ambition att lusläsa tidningen från pärm till pärm.
 
Måndag och ny vecka!
 
Ikväll surprisade Henrik med att köpa med sig semlor hem och Philip mumsade glatt i sig en hel semla. Vi brukar alltid skämta om att det är jag som är fikafantasten i familjen men Philip har nästan gått om mig i det här med kärleken till godsaker.
 
När han fyllde 3 år hade hans tjejkompis valt ut små glittriga klistermärken till honom med tårtmotiv just för att "Philip tycker om tårtor." Då valde hon ändå bort klistermärken med Cars och Spindelmannen. Så sött!
 
Kram
1 Camillasnyahem.se:

skriven

Väldigt sött! En blivande konditor månne? Ni hade väl en i släkten redan vill jag minnas, men vem hade mått dåligt av två? :)

Hoppas du får en fin måndagkväll, och tack för din fina blogg som alltid piggar upp mig!

2 michaela- med syskon i magen ♥:

skriven

haha..het rätt philip. godsaker kan man ju inte få för mycket av ;)

3 Mia Mitt vita hus:

skriven

Ha finaste måndagskvällen raring!

Kram

4 Sofia:

skriven

Blev löjligt sugen på en semla nu! Får nog plocka upp en på hemvägen imorgon.

Ha en skön kväll!

Kram

5 anette:

skriven

Jag fick också mamaför en tid sedan, har inte hunnit öppna den än bara....Kram Anette

6 camilla:

skriven

Åh nu blev jag sugen på att prenumerera på mama igen.. Tror det var en trevlig premie nu om jag inte minns helt fel?

Ha en fin vecka!

Kramar

7 Ana:

skriven

Hej katta! Tack för en inspirerande blogg! Är nyfiken på om du är nöjd med ditt val av golv hemma? Vi är också inne på att lägga vitpigmenterad ask, men hur är det med underhåll? Här hemma har vi två små skatter som såklart kladdar, kör bobbycar..osv Har ni valt borstat och vet du vart det kommer ifrån? Kram från Småland

Svar: Hej Ana!
Vet faktiskt inte om parketten är "borstad" och märket har jag tyvärr inte heller någon koll på. Vi har inte gjort alla fysiska val för huset själva utan fick med välja mellan vitpigmenterad ask, ek, valnöt eller klinker.

Vi är i alla fall jättnöjda med golvet och än så länge har det klarat sig jättebra och varit tåligt (mot Bobbycars, bilar, cyklar osv). Det blir väl dags för en finish om 2-3 år men annars krävs inget övrigt underhåll vad jag vet.

Kram
Katta

8 Victorias provkök:

skriven

Mmm vad gott med lite fika, jag har inte ätit nån semla i år...
Ha en riktigt fin dag
Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

9 casaofmia:

skriven

Förstår att han tycker om semlor, såå gott! Härligt med en tidningskväll, kram

10 Frida:

skriven

Så mysigt!

Kommentera här: