Mer Kastehelmi

Tror ni jag blev nöjd eller nöjd när jag lyckades rädda godbitarna från Kastehelmi?
 
Ännu mer Iittala har flyttat in här hemma!
 
Min svärfar var jättenära att göra sig av med åtta Kastehelmi-koppar med fat för ett tag sen men så kom han och tänka på mig och kopparna fick flytta in här hemma på direkten.
 
Kopparna är superfina tycker jag och perfekta som espressokoppar eller glöggkoppar till jul. Eller att servera desserter i! Kan tänka mig att det skulle vara jättefint att t.ex. servera en choklad- eller bärmousse i kopparna...
 
Älskar det karaktäristiska daggdroppsmönstret - så vackert! Nespressobryggaren är förresten en Lattissima+ i färgen Silky white. Bästa kaffemaskinen!
 
Ikväll har jag laddat upp med en kaka mörk choklad med mint som jag ska plocka fram lagom till Hollywoodfruarna kl: 21. En liten tisdagsmuta!
 
Kram
1 anna:

skriven

De är verkligen superfina, nu fick jag upp ögonen för någonting nytt... :)

Kram

2 Therese:

skriven

O, vilken tur att du hann "rädda" dem! Älskar mina Kastehelmi-lyktor :)

3 Miss Tess:

skriven

Riktigt fina Katta! Lite extra piffiga med strukturen.

Kram

4 Sophie:

skriven

Snyggt räddat! Hos oss skålas det i cocktails i just dessa glas, favoriter!

5 Anna - designnörden:

skriven

Vilken lycka att ha en svärfar med sådana resurser!

6 Johanna:

skriven

Allt i kastehelmi serien är ju bars för snyggt!!!

7 camilla:

skriven

Men vilken tur för dig! De hade fått flyttat in här också, alla gånger! Kastehelmi har blivit en favorit från Iittala.

Ha en fin kväll!

Kram

8 Emma:

skriven

Åh den serien är ju så snygg! Vilken himla tur du hade! Tänk att Ittala levererar jämt & ständigt:)

Hoppas att du har haft en mysig kväll!

Kram Emma

9 Design Concept - by Linda:

skriven

Vilken tur du hade att han inte hunnit göra sig av med dem. Jag har också lyckats fånga till mig några gamla godbitar av Iittalas saker från släktingar. Snacka om att de gör saker som alltid är gångbart:)

Hoppas du får en fin dag! /Kram

10 Sofi:

skriven

Dom är ju så snygga, o vilken tur du hade!

11 Milla:

skriven

Hej Katta!
Hittade precis på din blogg! Vad fin den är och vilka inspirerande bilder! Hoppas ni har det bra på jobbet och att ni inte sliter allt för mycket! Själv går jag hemma å väntar på att han i magen ska vilja komma ut, 1 dag över tiden nu, få se hur lång väntan blir...
Ta hand om dig! Kram från din kollega!

Svar: Men hej Camilla! Vad kul att se en kommentar från dig här! =)
Vi pratade om dig så sent som idag och undrade om det hade kommit någon liten än. Hoppas han kommer snart så du slipper gå och vänta, och vänta... Vi får väl se om det blir en liten S ändå! ;)

Lycka till nu! Håller tummarna!!

Kram Katta
Katta

12 Victoria:

skriven

Fina:) denna gång lyckades jag se SHF i alla fall:)
Kram från Victoria på www.victoriasprovkök.se

13 Therese:

skriven

Kikar in lite!! Vilken fin blogg du har!

Kram Therese

14 Mi fr Vbg:

skriven

Älskar Ittala. Och den va ju superfin koppen! Gillar följa dej Katta, finfin blogg . Kram

Kommentera här: