Mindre bra dag


Är inte speciellt mycket för traditionellt påskpynt i gult och grälla färger men mitt fina ägg från Affari har i alla fall plockats fram ur gömmorna.

Idag har jag haft en mindre bra dag!

Har haft problem med fluss och irriterade ögon sen flera veckor tillbaka men igår fick jag nog och bokade in en tid hos läkaren. Som tur är finns ingen skada på hornhinnan men nu är jag ordinerad att låta ögonen vila från linser som jag har i vanliga fall och bära glasögon i minst en månad framöver, om det ens räcker! 

Har varit på gång att köpa nya glasögonbågar ett bra tag tillbaka, eftersom Philip-bus fick tag i mina Guccibågar och böjde av den ena skalmen förra sommaren, så nu måste jag verkligen ta tag i det pronto.


Ska nog fylla ägget med mumsiga chokladharar, marsipan- och dragéägg från Anthon Berg. Godaste påskgodiset! 

Suck! Bara att stryka nya snygga solglasögon från vårlistan...

Ny dag och nya tag imorgon!

Kramar
1 Sandras Värld:

skriven

Superfint ägg!!



Stackare med ögonen, kram

2 charlotte:

skriven

Vad tråkigt, hoppas ögonen blir bra snart. Och ja, glasögonbågar är ju mindre roligt att kosta på sig. Du får hitta ett par riktigt snygga! Kram

3 Maja:

skriven

Hej Katta!

Vet du vad ditt superfina påskägg heter?

Jag skulle så gärna vilja ha ett likadant. Letade

Förra året men då var alla slut. Hittade nu ett

från Affari hos Perlan living som hette

Hammered men det såg mer svart ut mot ditt blanka.

Tror du att det kan vara samma? Tack för en toppenblogg!!

//Maja

4 Åsa:

skriven

Usch då, så trist med ögonproblem :-( Hoppas att du känner dig bättre snart!! Nya glasögon är ju ett tråkigt inköp men såå skönt att ha sen att variera linsbärandet med. Hoppas du hittar några snygga "brillor".



Kram kram



5 Madeleine:

skriven

Hej Katta, jag råkade ut för en liknande olycka med mina bågar för någon vecka sedan. Pojkvännen råkade trampa på glasögonen så att ena skalmen gick sönder. Jag trodde att nya glasögon var enda lösningen men tydligen så kan man köpa till reservdelar även till glasögon så igår kom min nya skalm till optikern och nu är glasögonen som nya. Ett tips är att kolla detta då det är billigare och kanske rentav ett alternativ även för dig. Jag har själv ett par glasögon från D&G och skalmen kostade bara 235 sek med montering.

Hoppas att det löser sig med dina glasögon!

6 Camilla Nilsson:

skriven

Fint dekorerat!



Så jobbigt m ögonen! Känner inte till fluss?, men har också varit ordinerad glasögon en månad för några år sedan..det var inte alls roligt. Nu har jag dessvärre fått andra problem, sedan 8 månader, har jag inte kunnat ha linser i alls på så lång tid. Det är obekvämt, liksom skaver. Enl optikern är det tårvätskan som minskar m åldern..fuktande ögondroppsar hjälper inte..vart jag ville komma är iaf att jag vet hur betungande detta är :-(



Kraaam/Camilla

7 Linda:

skriven

Hej!



Jättefint ägg! Det skulle jag också vilja ha. Vart finns dom att köpa? har sett på perlanliving men vet du någon annan butik?



Krya på dig!

Kram Linda

8 maud:

skriven

Köp dig ett par snygga solglasögon med din styrka! det bästa jag gjort nångång, älskar mina;)

Kram

snyggt ägg;) har ett likadant och klart de ska fyllas med godis till påsken

9 Marie:

skriven

Stackars dig, inget vidare med ögoninflammation.



Jag hade också linser i många år.. men på slutet fick jag också problem med irriterande ögon, så jag gjorde en laserbehandling och från att se nästan ingenting på långt håll (jätte närsynt) såg jag kristallklart på bara några minuter. Det är bland det bästa jag har gjort!



Ditt ägg är jättefint! Kram





10 LIFE by TESS:

skriven

Stackare, hoppas att det snart blir bättre. Här är en till som borde ta tag i "ögonen", har dragit på det alldeles för länge.



Stor kram

11 Anonym:

skriven

Superfint ägg var inhandlar man detta? Undrar också vad dina träningsbyxor heter och kommer ifrån gårdagens inlägg tack för en inspirerande blogg:)

12 åsa:

skriven

Hej! Tråkigt med ögonen, hoppas det ordnar sig med både ögon och bågar. Om du inte vill köpa nya bågar brukar det gå att fixa nya skalmar. Fast samtidigt kan det vara kul med ett par nya, ska själv ut leta nya.



Kram

13 Jenny:

skriven

Vet precis hur du har det för jag blev också ordinerad att hålla mig från linserna och köra med glasögon i några veckor. På onsdag ska jag på återbesök igen och kolla så att allt ser ok ut så jag håller tummarna för det så jag får börja använda linserna igen. Mina glasögon är dessutom 12 år gamla så dom skulle verkligen behöva uppdateras :-)

14 Natalie:

skriven

Fint silver påskägg, vart kommer det ifrån? :)

15 Ida & Nike:

skriven

åh nej. Sånna dagar oich besked..tur att vi får så många bra dagar för att väga upp dessa grå!



Önskar dig en fin Torsdag och blir suuuuper sugen på choklad och marsipanägg nu... :)



Kram



Ida & Nike

16 Stephanie:

skriven

Var med och tävla på min blogg :) http://stephaniesmat.blogg.se/2012/march/pasktavling.html#comment

17 Anna:

skriven

Så farligt är det väl inte med glasögon? Huvudsaken man ser, men det är klart om man nu är van med linser så...:/

Undrar vilken storlek du har på din Le Creuset-gryta?

18 Mrs Sessan för Lifestyleblogs:

skriven

Å vad jag gillar din påsk stil ;) Har bara en smula svårt för tradd påsk pynt......



Om det är någon tröst så rök nya solisar för mig också till fördel för nya glasögon. Skit tråkigt att använda pengarna på tycker jag!



Kram på dig & god bättring med dina ögon

19 Victoria:

skriven

Äsch! Skaffa solglas med styrka. Jag skaffade glasögon med styrka förra våren och det är sååå skönt! De flesta bågar går att få med solglas, så det är bara att börja titta. Själv har jag svårt att använda linser en hel dag så det här är en perfekt lösning! Hoppas ögonen blir bättre!

20 Hemma hos Katta:

skriven

Tack för alla snälla råd och all pepp!



Att byta ut skalmen som många av er tipsat om har jag redan testat men min både från Gucci hade utgått så det gick tyvärr inte! =( Får helt enkelt gå på glasögonjakt och hoppas på att ögonen kurerar sig så jag snart kan gå tillbaka till linser igen.



Ang. ägget från Affari så vet jag tyvärr inte vad mönstret heter och jag kan inte hitta just mitt ägg på någon nätbutik. Det är i alla fall inte det som heter "Hammered" som bl.a. säljs på Perlan Living. Det har en helt annan yta med mer ruffiga hålmönster! Mitt ägg köpte jag i fjol på Fröken Brogrens veranda i Örebro...



/Katta

21 Hemma hos Katta:

skriven

Till dig som jag inte hittar något namn på: Löpartightsen kommer från Nike. Supersköna med ficka för nycklar och mobil! /Katta



Anna: Ja det är helt klart en vanesak! Har haft linser sen jag gick i 8:an så det känns såklart lite annorlunda! Vår gryta är på 4 l men jag skulle gärna haft en större! Kram Katta



22 Isacs Mamma:

skriven

Jag önskar dig en jättefin fredag!

Hoppas du får en kanon dag!



http://isacsmamma.blogg.se/2012/march/tavling-i-samarbete-med-lantlig-dekor.html

23 Sofia:

skriven

Tittar in för att önska dig en trevlig helg! Hoppas ögonen blir bra snart!



KRAM

24 Frida-FantastiskaMamman:

skriven

Du får se det som att du få chansen att köpa supersnygga nya bågar istället :)



Kramar

25 Anonym:

skriven

Jag hade linser för men fått sluta med det på grund av förlite tårvätska och kombinerat med torra miljöer går det inte,men jag är otroligt glad att man kan få en bra syn med glasögon. Annars finns det mycket jag inte kunnat göra, sen finns det otroligt snygga glasögon idag och man kan välja styrka i sina solglas har även köpt till ett par solglasögon som funkar över ett av mina neutrala D&G glasögon. Min man gjorde förra året ögonoperation som inte blev bra ,därpå har han fått göra en ögonlaser är inte hundra så en yttligare skall göras snart dessutom kommer han få använda ögon droppar under ett år eller kanske för alltid samt ha läsglasögon framför allt när han arbetar vid datorn. Hans högra öga är inte alls bra syn på. Det blev inte som han tänkt sig och operationen kostade 50 000kr hos Medmira så ni som funderar på det tänk efter en extra gång och hur du behöver din syn i arbetet.Han blev något deppig efter det och håglös och jag fasar nu för nästa ögonlaserbehandling för det har tagit oerhört mycket på hans humör. Något som man ser framemot och bestämmer sig för och önskan om att slippa glasögon och så blir det inte bra. Så jag är tacksam att det finns glasögon och har man inte råd idag att köpa värsta märkesbågarna,så finns alternativa fina glasögon hos bla smarteyes till bra pris och absolut inget fel på dem.

Kommentera här: