Hemma i stan igen

Grillen är tänd, ostarna är framdukade och vinet är uppkorkat. Sköna söndag!
 
Ett doftljus från Voluspa med doften Gardenia colonia brinner på soffbordet. Doftar mmm...
 
Hej på er!
 
Nu är vi hemma i stan igen efter fyra (!) sköna semesterveckor på Västkusten och vi längtar redan tillbaka, även om det alltid är lika skönt att komma hem när man varit borta.
 
Idag har jag packat upp, tvättat och fixat inomhus och Henrik utomhus. Den här veckan har vi tänkt fixa klart det sista på altanen så Henrik har grävt ur den sista plätten där det inte är däck och imorgon ska vi åka och titta på sjösten som vi ska fylla upp en liten del av altanen med.
 
I väntan på köttet som ligger på grillen myser vi med ett gott rött, ostar och finn crisp. Bara jordgubbar och någon god marmelad som saknas men det glömde vi såklart köpa!
 
Idag inviger jag mitt fina Kastehelmi cake stand från favoriten Iittala. 30-års present från vännen Ullis!
 
Kvällens vin: Valpolicella Ripassa. Ett riktigt Katta-vin! Tack Markus och Vickan!
 
Ha en riktigt fin söndagskväll!
 
Kramar
1 Camillasnyahem.se:

skriven

Vad härligt med fyra veckor här nere! Jag har inte lyckats ta mig till Smögen (eller nåt annat mysigt ställe) på hela sommaren, får ta tag i det nu sista semesterveckan.

Vilka fina bilder! Hoppas ni får en trevlig kväll!

2 Nina - Glamourmamman:

skriven

Tack för vintipset - älskar dessa viner!

Kram Nina

3 Pillan:

skriven

Aldrig testat detta vin så jag noterar!!

Kram P

4 Emma [emmasutsida.se]:

skriven

Smaskens! Jag älskar finn crisp, perfekt både till ostbrickan och som mellanmål :)

5 M ä r t h a . V:

skriven

Hey! :) Jag har precis skapat min blogg & det invigs med en liten tävling i samarbete med Weskins. Titta gärna in i min blogg & delta i tävlingen! Det skulle vara jättekul :3 Kram Märtha, mvphotos.blogg.se!

6 Johanna:

skriven

Iittalas fins tårtfat, så underbart snyggt. Har du sett deras nya salladsskål med?! Den är också underbar! Borta bra men hemma bäst! Kram J

7 Ellen:

skriven

Ojoj, det där såg ut som en mycket trevlig söndagkväll.

8 Mary:

skriven

Åh vilken mysig kväll du verkar haft!

9 Turid:

skriven

Ser gott ut!:-)

Kommentera här: