Söndag & 1:a advent

Inget slår glögg och peppisar på 1:a advent. Både koppen och skålen på fot kommer från Iittala.
 
Idag har jag satt upp den sista vita stjärnan, Philip har fått öppna lucka nr. 2 i kalendern och så har vi bakat pepparkakor. Älskar doften av nybakade pepparkakor, mmm...
 
Tiden vi har på oss fram tills julafton är den allra mysigaste och i år har jag lovat mig själv att inte stressa med någonting utan bara njuta av allt. Inte det lättaste har jag märkt så vi får väl se hur det går...
 
Gissa vem som dök upp och siktade in sig på min pepparkaka?
 
Ha en fin söndagskväll!
 
Kramar
1 Ann-Louise:

skriven

Grattis, vad kul med "nystart" på bloggen!! Härliga dagar nu. Jag säger så varje år- njuta, inte stressa.... Går sådär men lite stress hör väl till!

Kram

2 Helena:

skriven

Mysiga bilder! Jag ska också dricka glögg när jag kommer hem ikväll! Vad kul med en nya uppdrag på bloggen:)

3 Jeanette:

skriven

Koppen är ju helt underbar! :)

4 Matilda:

skriven

Vad mysigt det ser ut! :)

5 Therese:

skriven

Mysigt! Och Iittala har ju så mycket fint.

Spännande med nylanseringen förresten!

6 Camilla:

skriven

MYS!!!!
Trevlig första advent på dig.
Kramen

7 capturemoment.blogg.se:

skriven

Vilka fina och fräscha bilder :)
Nej, till jul ska man inte stressa men många gör det ändå. Ta det lugnt och njut av den fina månaden och traditionerna :)

8 Bea:

skriven

Åh så myspysigt :-D

9 Elvirus:

skriven

Åh vilka fina bilder!

10 Ingrid:

skriven

Jag blir alltid så lugn och glad av att kika in i din blogg. Den får mig att längta lite efter det där familjelivet som kommer inom några år. (Kanske ganska många år då mina aupair-upplevelser här i Australien fått mig att vilja vänta med barn en stund;) )

Åh, det känns som hemma varje gång jag läser din blogg - ett gulkorn i vardagen. TACK för det. :)

11 Lovis:

skriven

åh så fint med massa iittala!

12 Annellisaa:

skriven

riktig mys pys

13 Gabriella:

skriven

Härligt det ser ut!
Jag har också bestämt att försöka njuta av denna tid istället för att stressa som en tok=)

14 Tina:

skriven

Hittade hit genom en annan blogg o vill bara göra ett litet avtryck. Vilken mysig blogg, gillR det jag läser, så jag återkommer. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

15 kerstin:

skriven

Mys det ska man på 1 advent ja hela december

16 S:

skriven

Så otroligt vitt och fräscht. Bilderna är supermysiga.

17 Marie Bergman:

skriven

Vilka mysiga bilder :)

18 Kakan | MurmelDjuret:

skriven

Har precis hittat hit, har inte hunnit läsa så mycket men verkar vara en trevlig blogg! :)

19 Amanda Andersson:

skriven

Vilket underbart ljus, vart kommer de från? =) Kram

20 izabelle:

skriven

guuud vilka fina bilder!!
kram

21 Matilda Dahlgren:

skriven

fin blogg :)

22 Kamilla Jonsson:

skriven

Hej! Katta
Läser din fina blogg ofta och inspireras, bor i samma småstad som du! var och handlade söta inomhusgranar i förra v i blomsterhandeln i hörnet
på järnvägsgatan ( mittemot INDA interiör) dit de flyttat. Försäkringskassan ligger i andra hörnet. Hoppas du hittar vad du söker där, de har massor med fint! Fin vecka önskar jag dig!
Kram Kamilla

Svar: Tack så jättemycket för tipset!! Då vet jag precis!
Tänk vad bra det är att ha bloggläsare i samma stad. Var galet frustrerad i helgen när jag inte hittade mina granar. Fanns på Zälls men bara jättestora granar och i fjol tyckte jag dom fanns överallt!

Tack igen!! Så får jag ett tillfälle att smita in på fina Inda dessutom! ;)

Kram
Katta

23 thelaptopdiaries.blogg.se:

skriven

Tycker mer eller mindre allt som Iittala gör är snyggt!
Ha en fin måndag :)

24 Alazka:

skriven

Superbra bilder :) coolt

25 Madeleine:

skriven

Vad fina:)

26 maria:

skriven

gud vilken fin och mysig bild! :)

27 sara:

skriven

Mysigt :)

28 Nathalie:

skriven

Vill verkligen ha de där glöggmuggarna, vet du vart man kan få tag på dom? Har letat massa på nätet.

Svar: Mina koppar fick jag faktiskt av min svärfar så det är inte nyproduktion. Så håll utkik på Blocket eller auktionssajter när dom dyker upp!
Kram
Katta

29 Ebba Molin:

skriven

Så mysigt!

30 Yohannas.se:

skriven

Bra löfte och det klarar du nog tror jag!! :)

31 Emma - Från min sida sett:

skriven

Åh så mysigt, så fina de är glöggmuggarna, ja de andra också såklart!

Hoppas att du har en fin dag!

Kramar Emma

32 Klokare bestyr | Med liten i famnen ♥:

skriven

Åh jag vill också ha en frostad skål från Iittala, så fina!

33 Elin:

skriven

Guuud vilken mysig blogg! Kommer definitivt titta in fler gånger :>

34 Lotte:

skriven

Oj Iittala är bäst! :)

35 Sara | FOTOBLOGG:

skriven

Vilka mysiga bilder! :)

36 N O R A:

skriven

Vad fina bilder! :D

37 julia:

skriven

Loving xmastime

38 Maria:

skriven

fin bild.
har också en sån skål, men den är juligt röd ;-)

39 Annster:

skriven

Mysigt :)

40 Bella Borgencrantz:

skriven

Fina bilder! :)

41 aina [fotoblogg]:

skriven

Mysigt :)

42 Tilde:

skriven

Ljust & fint!:)

43 whatdecoratesmyday:

skriven

Åh så mysigt det ser ut!

44 Cindy:

skriven

Åh, var mysigt och fint! Var är ljuset ifrån? :)

Svar: Ljuset kommer från Tine K!
Kram
Katta

45 Sofia:

skriven

Mysigt! Skålen var superfin :-)

46 Catta:

skriven

Vilka mysiga bilder, och glögg kopparna var väldigt fina! :)

47 Hanna Karlsson:

skriven

Vad mysigt!

48 camilla:

skriven

Underbara och inspirerande bilder! Så roligt att din blogg uppmärksammats! Hemma hos Katta är ju favoriten :)

Angående muggarna så tror jag dom finns i nyproduktion på royaldesign om jag inte minns helt fel.

Stor kram

49 Linnéa - franska rivieran:

skriven

supermysiga bilder! firade första advent precis på samma sätt fast utan familj och med ikea-köpta pepparkakor. bor i frankrike för tillfället så det fick bli så. ser underbart ut dock, får mig att längta hem! julkram

50 M:

skriven

Vilket fint datumljus, vart har du hittat det?
Visste inte att den serien från Iittala fanns i kopp/mugg, fint att servera glögg i!

Svar: Ljuset kommer från Tine K!
Kram
Katta

51 Marja - Baka Sockerfritt:

skriven

Juletider är verkligen den bästa tiden på hela året! Ska också passa på att njuta så mycket jag kan nu!

52 felicia-:

skriven

mysigt!
stress är jobbigt, blir lätt man stressar med jul osv

53 Alva:

skriven

Älskar iitala skålen! Just den där färgen är så cool!

54 Maolion:

skriven

Mysigt :D

55 Nathalie:

skriven

Okej tack för svaret:)

56 Sara - passionate about interior design and travels around the world:

skriven

Mysigt! Och snygga Iittala-grejer :-) Gillas

57 diaryofiqs:

skriven

Mysigt! :)

58 Sandra:

skriven

Hej hej! Just nu har jag en fototävling på min blogg och det skulle vara jätte roligt om du skulle vilja vara med? :)
Vinnaren kommer få en stor länk på min header som kommer visas till den 28:e februari 2013!
Direktlänk till tävlingen; http://splinky.blogg.se/2012/december/julkalendern-2012-lucka-1.html#comment

P.S: Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer.. <3

59 Filippa:

skriven

Superfin blogg och riktigt fina bilder! :D Kram på dig! ^^

60 Elin:

skriven

Glöggkopparna är så fina!

61 Anna:

skriven

Vad mysigt :)

62 Hemmakatten:

skriven

Vad mysigt det ser ut. Gillar verkligen porslinet från Iittala!

63 Emelie FOTO:

skriven

vad mysigt!

64 Nathalie:

skriven

Altså nu bara måste jag själv köpa kopparna från Ittala, har ljuslycktorna redan men kopparna var ju bara för fina! =)

65 Emma:

skriven

Åh vilka fina bilder! :)

66 Josefin Johansson:

skriven

Gud så mysiga bilder!

67 carro:

skriven

supermys, ja man ska verkligen passa på att njuta:)

68 Shimmerdimmer - Mitt land är frusen musik:

skriven

En glöggrelaterad grej måste jag tipsa om, jag upptäckte det mer eller mindre av en slump.
Femtio procent glögg och femtio procent svart kaffe, great success! I alla fall om man gillar kaffe, annars kanske det inte är lika kul... ;)

Svar: Det måste jag ju testa! Tokgillar både glögg och kaffe! =)
Kram
Katta

69 Anonym:

skriven

www.alicehw.blogg.se
www.alicehw.blogg.se

alla kollar tack ♥

70 filippa:

skriven

Åhh fina bilder!!

71 Linn - foto och vardag:

skriven

Fint! :) Och härlig blogg!

72 stina caesar:

skriven

åh, så fint porslin!

73 ▲L I N N:

skriven

härliga bilder!

74 Sophie:

skriven

Åh så fint!

75 Sofia:

skriven

Vilka fina bilder! Om du tycker om att läsa får du jättegärna titta in på min blogg där jag lägger upp egna texter :)

76 Emma Härnqvist:

skriven

Ah så mysigt! Inte helt olikt hur det ser ut här må jag säga :)

77 Hanna - Fotograf i Jakobstad:

skriven

Oj, vilka underbara bilder!!

78 Queen of Kammebornia:

skriven

Lycka till! Det är verkligen en härlig tid. Vilka fina bilder du har! Kram!

79 Paulina Suonvieri:

skriven

väldigt fina bilder! :D

80 Ida Sandberg:

skriven

Vilket fint ljus! Ett sånt skulle jag också vilja ha :)

81 Dakota:

skriven

Jätte fina bilder!

82 Sandra:

skriven

Hej hej! Just nu har jag en fototävling på min blogg och det skulle vara jätte roligt om du skulle vilja vara med? :)
Vinnaren kommer få en stor länk på min header som kommer visas till den 28:e februari 2013!
Direktlänk till tävlingen; http://splinky.blogg.se/2012/december/julkalendern-2012-lucka-1.html#comment

P.S: Förlåt om du inte gillar sånna här kommentarer.. <3

83 Julia:

skriven

Kom på nu att jag inte har smakat glögg i år. Detta är inte bra ;) Kika gärna in på min blogg. Kram. http://laurajulia.blogg.se

84 Anonym:

skriven

Så underbart! :)) När Philip blir äldre kommer han förmodligen ha många fina minnen från stunder i barndomens jul. All lycka önskas er!

85 Lina Mellberg:

skriven

Vilken fin kopp!

86 Tess- en helt vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn:

skriven

Vilka fina bilder! Älskar koppen!

87 Anonym:

skriven

lägga till varanandra på bloglovin?

88 Malin :

skriven

Gud va mysigt! Och sådant där ljus med decembers siffror på har jag letat efter! Vart köper man ett sådant? :)

Svar: Doftljuset kommer från Tine K!
Kram
Katta

89 filippa:

skriven

Mys :D Kram

90 sannas rum:

skriven

gud så fint (:

91 Angelina:

skriven

fina bilder och fina glas!! :)

Kommentera här: