30-års middag på Amano


Örebros bästa italienska restaurang är Amano på Kungsgatan 1 på Stallbacken. Hit måste ni bara gå om ni besöker stan!


En jättekonstig bild där det ser ut som jag trampar snett mitt i ett steg men det blev visst inte bättre än så igår...


Fick in en shot blomkålssoppa med tryffelolja, färskost och tryffelsmör som aptitretare. Urgott hembakat bröd till!


Full aktivitet på kockarna i köket!


Jag åt gös med crabcake, vårprimörer och sparrisskum till huvudrätt medan resten av sällskapet valde lamm.


Amano är känd för att ha en av landets största italienska vinkällare så det fanns många goda viner att välja bland. Vi drack ett gott rött vin från Toscana! 

Igår blev vi bjudna på fin födelsedagsmiddag av mina föräldrar på stans bästa italienare - AmanoStallbacken. Tack mamma och pappa!

Jag valde en trerätters med ceviche på pilgrimsmussla, havskräfta, ishavstorsk, fjordlax, avokado och färsk chili till förrätt, gös med crabcake, vitsparrisskum och vårprimörer till huvudrätt och en krämig vit chokladmousse med smak av Baileys och säsongens färska bär till dessert. Allt var verkligen så gott, mmm!

Vi avslutade kvällen med goda hallonmojitos på Stora Örebro. Vilket perfekt ställe när man vill gå ut och ta en drink! Första men absolut inte sista gången jag går dit!

Imorgon laddar vi för Valborgsfirande!

Kram
1 Anonym:

skriven

Deras drinkar är sååååååå goda:) Vi får satsa på en sådan kväll snart och fira oss 30+ ;)

KRAM Madeleine

2 Åsa:

skriven

Mums, maten och drycken på Amano är verkligen supergod!! Har inte varit på Stora Örebro än men måste ta mig dit snart på en drink eller tre...



Ha en fortsatt fin kväll!

Kram

3 casaofmia:

skriven

Ser verkligen härligt ut, fina bilder! kram

4 Hemma hos Katta:

skriven

Madde: Slurp, slurp! Ja absolut, jag är på! =) Kram kram



Åsa: Trodde nästan jag skulle springa på dig där igår! Vilket perfekt ställe och BRA musik! Du får väl helt enkelt hänga på mig och Madde här ovan! ;) Kram

5 Åsa:

skriven

Hej igen!



Vi kom aldrig ut igår, hade såå kul på förfesten att ingen ville gå ut!! Haha!



Vore superkul att hänga på er ut någon gång, hör av dig bara...



Kram kram

6 Rebecca:

skriven

Katta, jag tycker faktiskt bilden på dig var jättefin! Så naturlig där du trippar mellan gatstenarna och med en tjusig väska på armen! :)



Kram!

7 Sophie:

skriven

Glad valborg, långhelg och grattis i efterskott! Otroligt kul med restaurangtips på pärlor utanför Sthlm, åker direkt in i min inspo mapp för jobbresor i Sverige!

8 Anonym:

skriven

Å vad roligt med lite andra bilder på bloggen, för ärligt har bloggen blivit lite trist med dessa när bilder hela tiden. Bra ställen att inta god mat är toppen.

9 Magda- mamma till Noah:

skriven

Vilken höjdarkväll ni haft. God mat med trevligt sällskap förgyller livet!!



Jag tycker att det var en jättefin bild på dig. Spontant och glatt!



Trevlig valborgsmässoafton!!



Kram Magda



10 pillan:

skriven

Gah det vattnas i min mun!! Vilka läckerheter :)

Härligt att du drar ut på firandet och får njuta av kalasande läänge ;)



Kram P

11 Fia:

skriven

Verkligen trevligt!;) Vad kul och vilken fin bild...

Stora i Örebro vart ligger det? Kul med tips, hoppas du får en trevlig valborg också.

12 Frida:

skriven

Mmmmmm, mums!

Kommentera här: