Spännande news


Vita gladioler på vardagsrumsbordet. Vas från butiken CE Inne Ute.

Äntligen!

Efter två dagars ofrivilligt blogguppehåll (p.g.a. trist strul med bredbandet) kan jag äntligen blogga på någorlunda som vanligt igen. Oj vad mycket spännande som kan hända på ynka två dagar!

Tidigare idag mötte jag upp två glada och trevliga tjejer som jobbar med ICA Matkassen. Inom kort kommer jag nämligen hämta ut familjens första matkasse och under hösten kommer jag prova på fenomenet matkassar i samarbete med ICA.

Ser fram emot att testa många nya spännande recept och ni kommer självklart få hänga med. Både här inne och via ICA Matkassens Facebooksida. Vet att många av er är matlagningsintresserade och jag känner på mig att det kan bli en riktigt spännande mathöst!


Snart lagar jag mat i ett sprillans nytt kök. Spännande!

I dagarna har vi även fixat det sista med banken så nu på fredag är det vi som hämtar ut nycklarna till vårt nya hus. Tänk att drygt 1,5 års otålig väntan väldigt snart är över. Det känns nästan lite overkligt. Overkligt och olidligt spännande på samma gång!

Nu ska jag natta en trött liten Philip här!

Kram
1 Sofia:

skriven

Hurra vad kul!

2 Åsa:

skriven

Skönt att du är uppkopplad på nätet igen! Man är mer beroende av internet än vad man tror ibland.

Tänk vad tid man skulle "ha över" om man inte hade dator...

Spännande med matkassen och framförallt med huset. Ska bli såå spännande att följa dig och din familj till nya lyan.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Jag har mejlat dig...

3 casaofmia:

skriven

Så spännande och kul, både med ICA och det nya huset förstås, ska bli jätteroligt att följa.

4 Jenny:

skriven

Vilken dröm att få flytta in i ett sprillans nytt hus :-) Kul med lite matlagningsinspiration, ser fram emot lite nya roliga recept!

5 Pillan:

skriven

Jippi äntligen, ska bli spännande att "få flytta med" ;)



Ser även fram emot många smaskiga?! recept!!



Kram

6 Mirka:

skriven

Vad spännande med dessa nyheter! Kan tänka mig att väntan på nycklarna varit extra lång men även extra värd, ska bli kul att följa er med flytten!

7 Jennifer:

skriven

Vad kul, mycket nytt på gång, det ser jag fram emot! :)

8 MammaMia:

skriven

Åh, jag minns själv från förra sommaren hur otålig man var inför att äntligen få flytta in i sitt nybyggda hus. Härlig känsla! :-)



Vi kör också med matkasse.(inte ICAs dock) Vi är supernöjda! Så skönt att alltid ha maten hemma när det är dags att laga middagen. Dessutom en stor bonus att slippa fundera på vad man ska göra jämt. Vi får till 5 rätter/vecka så latar vi oss med restaurangmat de andra två. Bra upplägg tycker jag. Hade varit trist att aldrig få välja sin mat själv.



Kraaam

9 Carolines hemligheter:

skriven

Vilket kul samarbete, jag följer gärna såväl matlagning som inredningsfixande här hos dig under hösten :-)



Själv är jag klarvaken trots att klockan är nästan fyra på morgonen, såååå segt att inte kunna sova och man blir väl egentligen inte tröttare av att sitta vid datorn men det var här jag hamnade ändå efter några timmars vridande i sängen ;-)



Hoppas att du sover sött i skrivande stund, kramar!!!

10 Sofia Ahlehjelm:

skriven

Så himla roligt att det snart är dags för inflytt! Det ska bli spännande att se ert nya boende. Kram!

11 Cecilia:

skriven

Men så spännande! Förstår att du vill ha nycklarna NU. Hoppas huset är precis som ni vill ha det.

Kram!

12 SOFIE:

skriven

Åh vad roligt. Grattis! Gratis mat (som jag antar att det är) kan ju inte bli bättre! Vilken grej!



Har själv varit inne på ICAs hemsida och funderat på att testa deras matkasse. Men så tyckte jag att den inte var så GI vänlig (haha jag = tönt) så sen blev det inte av. Men nu efter bröllopet så är det mer IG varning än GI varning hos oss. Höhö.



Ha en bra torsdag, snart är det helg! Wihoo!



Kramar

13 Maria - med bebis i magen ☆:

skriven

är också sugen på att testa matkassen! :)

14 Boklusen:

skriven

Mycket spännande som händer i höst då! Jag ser fram emot att följa både matkassen och nya huset.

15 Malin S:

skriven

Kul både med gratis mat och, kanske inte fullt lika gratis, hus =)



Jag är förväntansfull att få glimta in i ert splajans hus när du önskar att visa.



kram

16 mm:

skriven

Ja har gått i från att handla så mycket på ICA ,Dom är ju många gånger dyra på de mesta varor för att inte tala om frukt och grönsaker som vi använder mycket av i vår familj. Men jag hade väl inte heller tackat nej till gratis mat ,du sa ju för ett tag sen att kassan var så skrall för dig vid din mammaledighet.Så det blir ju perfekt för dig.

Kommentera här: