Ett rosa inlägg


Sitter och bläddrar i nya mama med Emilia de Poret och dottern Electra på omslaget...  


I tidningen finns en bild på ett av årets rosa band som just nu finns till försäljning. Löp och köp!

Godkväll tisdag!

Snart går vi in i den rosa månaden oktober och så sent som igår köpte jag årets rosa band för ynka 25 små kronor i kassan på Apoteket runt hörnet. Det minsta du och jag kan göra för att stödja all viktig forskning i kampen mot cancer!

I år finns rosa bandet i sex olika varianter formgivna av äkta makarna Lena Philipsson och Per Holknekt. Tanken bakom designen av årets band är en omfamning och jag tycker det är en riktigt fin och tänkvärd symbolik.

Mitt i allt det hemska, i alla känslor, i all rädsla, gråt, smärta och alla oändligt många varför finns det alltid plats för någon som håller om. Som omfamnar!

Nu väntar den där koppen rooibos och sen är det natti, natti för min del!

Kramar
1 Malin:

skriven

Ja det är klart att alla ska vara med o stödja Rosa-bandet. Så gott som alla människor drabbas antingen indirekt eller direkt av den vanligaste cancerformen.



I mitt yrke, så är jag med och bygger upp nya bröst på de som drabbats av bröstcancer och som haft förmånen att bli friska. De har haft en lång resa med mediciner, sjukhusvistelser, operationer etc. Men vilka kvinnor! Vilka kämpar!



Kram

2 Hanna:

skriven

Stödjer varje år rosa bandet det är ett måste tycker jag!

3 Maria - med bebis i magen ☆:

skriven

den tidningen är så mysig! :)

4 Sofie:

skriven

Kan varmt rekommendera det fina armbandet 8rosa läderarmband med metallspänne) som finns att köpa på b la Lindex för ynka 75 kr som också stödjer kampen mot bröstcancer! Själv köpte jag tre st och har dem ihopkopplade.

5 SOFIE:

skriven

Vet du vad jag gjorde i natt vid tretiden? Jo jag satt och försökte få Tuva att somna om samtidigt som jag satt och läste din blogg. Haha. Normalt? ;-)



Kramar



PS! Har du sett det där snygga rosa bandet armbandet som jag tror Lindex säljer som är lite Hermes inspirerat? Riktigt snyggt.

Kommentera här: