Gårkvällens söndagsmiddag


Mustig fiskgryta med sej, blåmusslor och fänkål. En rejäl klick matlagningsyoghurt och bröd som tillbehör. Receptet hittar ni som vanligt här.

Buhu på självaste Halloween!

Igår lagade vi en fiskgryta och till dessert toscaäpplen från ICA Matkassen till söndagsmiddag. Vi hoppade över matkassen i måndags och hade därför sparat en av rätterna till helgen. Vi gjorde faktiskt samma sak för två veckor sen när vi fick hem vår första matkasse och jag tycker det är toppen att ha möjligheten att laborera med dagarna och rätterna så konceptet passar oss!

Fisksoppa är en av mina favoriträtter och den här snabba varianten blev god men om man inte är rädd för kalorier skulle jag nog föreslå en liten skvätt grädde i för att få till en något tjockare konsistens på soppan.


Knäckiga toscaäpplen med syrlig yoghurt (matlagningsyoghurt med 1 tsk honung och 1 tsk kanel).

Just ja! Om någon undrar vad som hände med ugnspytten med chorizo och vitlöksyoghurt som fanns med i veckans matkasse kan jag meddela att Henrik bjöd på rätten när han hade herrmiddag här hemma i fredags. Det fanns inte kvar ett enda spår av middagen när jag kom hem och maten hade fått högsta betyg!

Kram
1 Malin:

skriven

Såg rackarns gott ut! Älskar musslor! Men du Katta! En liten fråga... Har tänkt för ganska länge sedan att man skulle testa på det här med "mat-kasse". Men hur mycket blir det ungefär? För vad jag förstår, så är det beräknat på fyra personer, eller kan man beställa olika stora kassar? Hemma hos oss är vi två vuxna, som gärna vill ha matlåda till arbetet dagen därpå, en treårig pojke och en femtonårig tjej (som iofs äter som en fågelunge). Skulle det funka eller?=)

2 Julia:

skriven

3 Julia:

skriven

Mmm vad gott med musslor, det var länge sen man åt. Får nog be kocken i huset att laga iordning det snart :)



Kram till dig

4 Maria - med bebis i magen ☆:

skriven

vad gott :)

5 Suzette:

skriven

Har aldrig smakat musslor. Vågar helt enkelt inte, för det ser så läskigt ut. Men man kanske borde våga? :)

6 Anonym:

skriven

Ursäkta, men så urtråkigt med bara mat i alla inlägg.... MYCKET bättre förrut... kikar in men vänder när jag ser att det är mat igen... sorry!

7 S&A:

skriven

Hej! Ni har väl inte glömt att vara med i vår foto tävling? Gå in och kolla på blogen för mer information.

Ha det bäst!

S&A

8 Hemma hos Katta:

skriven

Malin: Recepten i matkassen är beräknade för fyra vuxna och jag skulle nog säga att vi får ut precis fyra portioner men du kan alltid koka mer pasta/ris/potatis för att dryga ut och oftast finns det ingredienser så det räcker till fler portioner. Det kanske står fyra kycklingfiléer i receptet men i förpackningen som kommer med matkassen är det sex filéer o.s.v.



Tycker absolut ni ska testa på en matkasse! Det är urspännande att få hämta ut kassarna och planera upp veckans middagar, lite som lilla-julafton! =)



/Katta



Anonym: Mat/bakning är ett av mina stora intressen men alla är vi olika. Du är välkommen tillbaka! /Katta

9 Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag:

skriven

Gott det ser ut!

10 Linda:

skriven

Tycker det är kul att du skriver om mat, det blir lite variation :-)

Däremot så ser matbilderna så bleka och tråkiga ut.

11 Malin:

skriven

Tack! Då ska jag baske i mig testa. Älskar att laga mat men just på vardagar så finns inte riktigt tiden där att planera. Då är det väl bara att botanisera bland alla de olika företag som finns. Linas? ICAs? Åter igen; tackeli tack för tips!=)))



Varm kram i det trista novembervädret.



Ps. Fortsätt med mattipsen. Tycker det är trevligt att läsa allt du skriver. Det är en variation med härliga å glada inlägg som tankar mig som läsare med en massa energi o inspiration <3

Kommentera här: