Vinn solkit från Apoliva

Godmorgon söndag!

Idag på självaste Mors dag har jag äran att presentera en tävling i samarbete med Apoteket (där du just nu kan köpa två solskyddsprodukter och få 25% rabatt). I vinstpotten ligger ett kit med solskydd och solprodukter från Apoliva som passar både stora och små till ett värde av hela 471 kr. Perfekt att ladda strandväskan med i sommar!



Tävlingsreglerna är enkla! För att vara med och tävla om solkitet vill jag att du lämnar en liten kommentar till det här inlägget där du berättar vilken som är just din favoritprodukt i djungeln av solprodukter. Kom även ihåg att ange din mail!

Sista tävlingsdag är söndagen den 5 juni. Lycka till!

På återseende lite senare! Kram

1 Cecilia Johansson:

skriven

Hej Katta! Denna tävlingen vill jag så klart vara med i för jag har så bra svar! Den bästa solskyddsprodukt jag haft är en solskyddslotion med lite bronzer så man inte är så vit i början av sommaren och senare under sommaren förstärker lotionen den befintliga solbrännan, toppen tycker jag! Ett annat plus var att den doftade gott av kokos, för tyvärr har en del krämer särskilt b-u-s och bronzer en lite unken doft. MVH Cecilia

2 Madde:

skriven

Apoliva aftersun är skön, den doftar samt gör gott! Kan det bli bättre? :)

3 Anna:

skriven

Jag är gärna med och tävlar om solprodukter eftersom jag ska utomlands i sommar. Min favorit bland solprodukter är allt som doftar coccos=)

4 Anna:

skriven

Hej!



Min favorit till barnen är niveas barnspray som är färgad, lätt att hålla koll på vart man smörjt in. Och det gäller ju att hålla koll för det är ingen favorit att stå still o bli insmörjd :-)

Till mig själv brukar jag använda någon solkräm från LÓreal de tycker jag tas upp av huden snabbt.



Tack för en trevlig blogg.



Hälsningar

Anna

5 Karin:

skriven

Jag är gärna med och tävlar då vi åker på vår första solsemester tillsammans hela familjen till Kreta.



Min favorit är apotekets "After sun" i snygg förpackning. Tycker den går lätt in i huden och svalkar skönt efter en dag i solen.



Kram!

6 Gabriella:

skriven

Grattis till fina dig på morsdag! Kramar!!

7 linn:

skriven

Min favoritt er Cosmica som man får kjøpt på apotekt i Norge.Den kommer til å følge med i kofferten i sommer:)

8 Evelina:

skriven

Hej! Jag vill gärna vara med tävla och delar gärna med mig av mina två favorit produkter. Till mig blir det Lait Solarie i från Biotherm (spf 30), den doftar gott, går snabbt in i huden och kladdar inte fast som många andra solcremer kan göra och till vår lilla tjej blir det Niveas barn sollotion med spf 50. Samma där, ingen konstig lukt och går snabbt in i huden samt vattenfast.



Tack för din underbara blogg, Kram Evelina & Klara

9 Hanna:

skriven

En riktigt perfekt tävling nu för den kommande sommaren! Vi har redan börjat med sol kräm på William eftersom han går på ute dagis!:)



Jag är faktiskt ett stort fan utav Apotekets sol krämer då dem funkar super :) Just nu kör vi Eucerin Kids Sun 50 plus på William!

Jag är väldigt noga med produkter till William då det ska vara bra och den har fått bäst i test med utav Råd & Rön 2010! Går mycket efter tester och Apotekets produkter är super!:) Är en stor shoppare där!!



Stor kram

10 Anonym:

skriven

Åh, vilken bra tävling då vi åker till Turkiet om en vecka och det blir Noahs första resa!



Men mitt bästa solprodukt tips är clinique after sun :) Helt underbar!

Doftar otroligt gott och sitter bra på!



Hoppas allt är bra med er, kram och glad sommar!

11 Ninnie:

skriven

Nu vet jag inte om det syntes att det var jag som skrev, men om Turkiet och clinique after sun :)



Kram Ninnie

12 Annelie:

skriven

Vilken bra tävling! Så viktiga produkter men en tuff djungel att hitta rätt i och tråkiga pengar!



Min absolut bästa produkt är solskyddsdräkt och solhatt ;)

Förra året använde vi "Garnier Ambre Solaire Kids Color Control SPF30", en solkräm i sprayformat. Lätt att smörja in, bra skydd men med nackdelen att spraystrålen hamnar lite överallt. Så det här året tror jag det får bli en tub :)



13 Ms. Kidelin:

skriven

Skulle gärna vilja vinna ett solkit främst för min lilla Saga som jag såklart är sååå rädd om:) Min favoritsolprodukt är spray som skyddar håret!

14 Sandra Larsson:

skriven

Cliniderm ultra light milk är min favvis.

15 Emma:

skriven

Gud va kul!

Jag är ju tok svag för coucos doft och Hawaian Tropics luktar ljuvligt! ibland tar jag på mig den på vintern och drömmer mig bort.

16 Emma:

skriven

Det bästa solskyddet är helt klart Dermalogicas ansiktsbooster!!! Man tar på den före dagkrämen, då ger den spf 30. Eller så blandar man ut den med sin ansiktskräm, då ger den spf ca 17. Perfekt! Jag har haft den på många semestrar och aldrig blivit ens lite röd.



Sen håller jag med om att färgade krämer till barn är toppen. Vår son tyckte det var jätteroligt att "måla sig" varje dag före stranden!

17 Nillan:

skriven

Min favorit är skön svalkande kylbalsam. Så skönt att smörja in huden med efter en dag i solen.

Tar med familjen till Cypern i Oktober

Ska fira min 50årsdag !



18 Julia:

skriven

Vad skoj med en liten tävling!



Min absoluta favorit bland Apotekets alla ansiktsboostes, kylbalsam, solkrämer och allt vet vad är deras Sun Stick (ACO Sun Stick) Det är ett solskyddsstift med spf 20. Perfekt att använda på stranden, använde det även på Hugos lilla näsa förra sommaren :)



Vilken bra sista tävlingsdag, den 5 Juni är nämligen min födelsedag !! :)



STOR Kram till dig från mig



19 Lotta:

skriven

Jag tycker bäst om sollotion i form av spray, för den är så mycket lättare att smörja ut. Sen gillas även Hawaiian tropics sollotioner för att dom luktar gott av cocos!

20 Jennifer på Fashioncut:

skriven

Min favorit är Hawaiian Tropics lime butter som är perfekt svalkande på kvällen :D

21 Mrs Bernhardsson:

skriven

Apotekets alovera gele är helt klart en favorit produkt. Trots solkräm ibland så kam man bränna sig och när de råkar ske är aloegelen den bästa hjälpen. En produkt jag tycker alla borde ha hemma.

22 Eva:

skriven

Jag gillar just After Sun, eftersom det är så himla skönt att smörja in sig med det efter en solig dag på stranden och en dusch. Svalkar skönt :-)

23 Carola L:

skriven

Favoriten är : Redken Color Extend Sun Sparkling Shield



Så slipper man bränna sig i hårbotten



24 Erika:

skriven

Jag är med!



Min favoritprodukt är After Sun, gärna med aloe vera i, såååå skönt efter en dag i solen!

25 emelie melvins morsa.:

skriven

Jag har ingen favorit men min son älskar barbapa (överlag) så den absolut mest klockrena solskyddet för skrutt är barbapappa solskyddsfaktorn som ser ut som en spruta. Så han brukar få spruta på det själv (eller på sin mor när han ska jäklas.. hah). Så är båda glada, jag för jag har en solskydd-skyddad son och han för han fått jaga mamma.

26 vvintageRetroPrinsessa:

skriven

Bästa solprodukt UV skyddade kläder och keps :)

oslagbart :)



Kääärlek mamma Jessica

27 Kristin:

skriven

Jag tycker att solstift till barn är bra, använder solspray (Garnier Ambre Solaire Kids, som fick bäst i test av Testfakta) på hela kroppen och använder solstiftet på extra utsatta ställen, det kan man ta lite oftare än solsprayen, dutta på lite på nästippen, läpparna och öronen så de inte bränns i solen. Bra att ha liggande på dagis också så kan barnet själv dutta på lite under dagen eftersom det är smidigt som ett Lypsyl. :)

28 Petra:

skriven

Min favorit i djungeln av solprodukter är "Hawaiian Tropic Face Sun Lotion SPF30" för jag bränner mig alltid mest i ansiktet, ligger jag i solen en kvart så är jag jätteröd om kinderna efter, man måste inte bara skydda kroppen, ansiktet också! :)

29 Sara Svensson:

skriven

Tycker solspray är bäst, inte så tjock och svår att smörja. Inget speciellt märke!

30 Desirée:

skriven

Jag är blek som mjölk i hyn och använder därför de jäääättefärgglada solprodukterna för barn! Haha, folk brukar titta lite konstigt på mig när jag drar fram en Bamse-flaska eller liknande, för utan det blir jag knallröd. I år tänkte jag dock satsa på att få lite färg åtminstone, så jag skulle verkligen behöva det där kitet ;)

31 Emma:

skriven

Min favorit är alla typer av aftersun - vilket märke som helst i princip, för de luktar alltid lika underbart. Ärligt talat, klart de är fantastiska för att lugna huden när den behöver extra återfuktning efter en dag i solen, men för mig är det doften av aftersun som bara är semester för mig

32 Melina:

skriven

är med, kan inte så mycket om sådana här produkter.. men sådant som skyddar håret/luktar gott då! :)

33 Elin:

skriven

Hej, min bästa solprodukt är Malibu spraysolkräm för den fungerar jätte bra och så luktar den kokos. Och solhatten får man såklart inte glömma! :D

34 Clara:

skriven

"Man bli ju inte bränd när man rör på sig", tänkte jag under volleyboll turneringen som vi hade i skolan. Jag ville inte ens tänka på solkrämen, men tji fick jag för det. När jag kom hem framåt kvällen hade jag stora solblåsor (som jag kallar dem för) över hela armarna. Svaret på frågan är då ganska självklar, man blir ju givetvis bränd och inte brun snabbare.

35 hanna andersson:

skriven

Eucerin Sun sprayen är min bästa vän på sommaren! har dock inte provat på särskilt många sorter och denna är min enda just nu

36 Sandra:

skriven

Jag tycker bäst om den klassiska sollotionen, men after sun är skön efter en dag i solen.

37 Emelie:

skriven

Jag är ett stort fan av apolivas aftersun!

38 Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!:

skriven

Jag är gärna med! Jag har dock ingen favorit för jag brukar inte smörja in mig ... det är verkligen en miss som jag vill ändra på! =)

39 alexandra:

skriven

mina favoriter är helt klart alla niveas solprodukter. dom luktar så himla underbart. jag får gåshud direkt - får så himla mycket sommarkänslor och solreseminnen av det. skulle kunna använda dom som body lotion varje dag bara på grund av lukten!

40 Fanny:

skriven

Min absoluta favoritprodukt är ACO:s brun utan sol ansiktskräm. Den är lätt, fuktighetsgivande, doftar gott och ger en vacker färg. Perfekt för ansiktet!

41 Anna L:

skriven

Favoriten är faktiskt after-sun-produkterna. Så härligt att svalka huden (naturligtvis använder jag solskyddsfaktor oxå!)



42 Mamma Evelina:

skriven

Jag är gärna med och tävlar. Jag har faktiskt ingen favorit eftersom att jag är ny på den fronten. Jag har aldrig använt mig uta solskydd förr. Men nu när jag fick min dotter som fyller 1år i år så har jag insett hur viktigt de är. Nu vill jag inte bara skydda henne utan mig själv också! :)

43 EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA:

skriven

Min favorit från förra året är Eucerin for kids 50, den gjorde att sonen klarade sig från att bli bränd på utlandssemestern. Inför denna sommar har vi inte köpt någon med hög faktor än men då vi skall utomlands i början på sept så hoppas jag på tur i din tävling.



Har även tipsat här



http://molnboanna.blogg.se/2011/may/solskydd-56-5.html

44 Jessie:

skriven

Min favorit är solklart (no pun intended :P ) ett litet solstick till ansiktet med hög solskyddsfaktor. Jag lyckas ALLTID bränna upp kindbenen, näsan och ögonlocken, så det lilla sticket är min räddare i nöden!

45 jenny:

skriven

Antar att solpuder räknas till solprodukt? ;) Det plus lite mascara är allt man behöver i sminkväg på sommaren, fräscht :)

46 Spacegirl:

skriven

Sunspray från Eucerin - den är lysande ochd et är så smart med solskyddsmedel i sprayform.

47 © ISABELLA | www.iisabellaeriksson.blogg.se:

skriven

Den bästa jag använt är den där after sun från apoliva! :)

48 Hannele - mamma till 2 prinsar:

skriven

Jag måste nog säga aftersun eftersom om man har glömt att smörja in sig som jag tex gjorde förra året så äre lätt hänt att man bränner sig då äre ju bara att dudda på lite aftersun så äre fixat..då minskar det ju det med att göra ont osv :)

49 Carro:

skriven

Min favorit är en svalkande aloevera-gel från Forever Living. De har även en bra solkräm:)

50 joHannah:

skriven

Oj det är ju ganska svårt. Men jag brukar använda Nivea och gillar deras spf 20.

(http://rockbarnettavlar.blogspot.com/2011/05/tavla-hos-katta.html)

51 Emmafortuna:

skriven

Min favoritprodukt är Apoliva Barbapapa Solspray, inte minst för att 10 kr av vad den kostar går till SOS Barnbyar! Det är en lysande idé att bli brun - inte bränd - samtidigt som man gör en god gärning!



Mvh Emma

52 Bella:

skriven

Min favoritsolprodukt: Det är en svår fråga för jag tycker allt som har med solskydd att göra är jättebra. Men min favorit, hmh… det får nog bli solskydd på stick. Jätte bra då jag redan har torra läppar och blir lätt bränd om dom och är perfekt för de ställen man vill skydda lite extra.

53 Sandra:

skriven

Jag är gärna med! Min favorit är Mary Kays solskyddsprodukter.

54 viki:

skriven

LDB solskydd gillar jag! :)

55 Nicole:

skriven

Min favorit är från ACO. Den heter Aco Moisturising Sun Lotion. Den återfuktar, är vattenresistent och innehåller ingen parfym, alkohol eller färgämnen så den passar även människor som har olika problem som t.ex. allergier/utslag/etc.

56 Katta:

skriven

Godkväll Katta! (vad konstigt det känns att skriva, är så van vid att vara ensam Katta, haha)

Dum som man är glömmer jag ALLTID att smörja mina läppar (som jag ändå ser som ett av mina bättre drag). Har bränt dem 2 ggr riktigt illa med blåsor och grejer. Det är hemskt att inte kunna skratta/äta eller ens le normalt. Alltså är alla läpp-produkter med solskyddsfaktor min favorit! En produkt som inte uppmärksammas tillräckligt mycket/ofta men är guldvärd!



Det hade varit perfekt att vinna då mitt första syskonbarn skall döpas 5 juni, han skulle nog bli glad för lite solprodukter (även jag) och en sommar utan ansträngda leenden från brända läppar :)

57 Cilla:

skriven

Mina favoritsolprodukt är en svalkande After Sun Lotion att smörja in kroppen med efter en dag på stranden - såå skönt och huden blir len och mjuk!

58 Louise:

skriven

Min bästa är de som är vattenfasta, för jag badar hemma i sjön så ofta jag kan och ligger sällan still och solar :)

59 Maja:

skriven

Svårt att inte skriva lika som någon :O Men Apoliva har väldigt många bra produkter, speciellt bra är att det finns något som passar både mig och sonen. Min egen favorit är den med Bronzer. Bra att kunna dölja vinterblekfisen i början av sommaren ;)

60 Lili:

skriven

Min favoriten är after-sun-produkterna,skönt och bra!



61 Elin Jonsson:

skriven

Hej hej klart att man är med och tävlar!



Helt klart den vattenfasta! =)



håller tummarna



KRAM

62 Mia:

skriven

Svar: min favorit är tuben med sf25, använder till ansiktet där jag annars lätt bränner mig.

63 Sanna:

skriven

Tycker om Apotekets produkter men den jag särksilt gillar är Apolivas 25 spf. Prisvärd, luktar gott och lätt att använda och givetvis skyddar den bra i solen =)

64 Anneli:

skriven

Det bästa jag vet är svalkande after sun!

Finns inget härligare att efter en lång dag i solen ta en dusch och sedan smörja in sig i en riktigt härlig krämig after sun :)

65 Sofie L:

skriven

Min absoluta favorit bland alla produkter är Hawaiian Tropic, luktar gott och skyddar bra.



MVH

Sofie

66 Annelie:

skriven

Använder olika produkter från Eucerin:)

67 Anders,Pappa till Lukas och Lillan:

skriven

Min favorit till Lukas förra sommaren va apolivas serie med bamse spf 50. Glömmer lätt mej själv :-( Lillan(4 veckor) kommer få solskydd av textilier.

Ha De!

68 Hanna:

skriven

Hej!



Jag är gärna med och tävlar!



Min favorit är nog after sun lotion. Solskydd känns som ett nödvändigt men lite tråkigt inslag av sommaren. After sun däremot är ju ljuvligt på den varma huden efter en solig dag och en kall dusch. Hoppas få chans att prova apolivas after sun också, om jag har turen att vinna :)



Må gott!

69 Martina:

skriven

Jag är verkligen dålig på att smörja in mig själv innan sol så min favorit får bli aloevera-gel som är fantastiskt svalkande efter en dag i solen! I år har jag dock en liten dotter på 7 månader att tänka på så solskydd är ett måste framöver!

70 Marie Johansson:

skriven

Åh, jag vill vara med och tävla. Vi åker till Grekland om en vecka och 5-åriga bonusdottern och jag har gjort en "räkna-ner-kalender" där hon kryssar för en ruta om dagen. En mycket viktig sak att göra varje morgon hon vaknar! Vi behöver verkligen en massa solskydd.



Min favorit inom solskydd är ett sportstift med hög solskyddsfaktor som går att använda på läpparna och andra ställen med extra känslig hud. Den ligger alltid i handväskan, sommar som vinter...

I övrigt är jag väldigt förtjust i kokosdoft då det väcker många barndomsminnen. Min mamma använde alltid kokosolja på 80-talet för att bli "extra" brun. Tur att vi vet bättre idag!



71 Emely:

skriven

Åhh, jag är gärna med!! Min favoritprodukt är läppcerat med solskyddsfaktor i. Perfekt att smörja in läppar, näsan, ögonlocken och öronsnibbarna. Det är de ställen som jag brukar glömma att smörja in i vanliga fall, men har jag ett läppcerat använder jag det flitigt :) ha det bra!

72 hani:

skriven

Apolivas solskyddskrämer gillar jag.

73 Sandra:

skriven

Jag är såklart med.



Min favoritprodukt är helt klart aftersun haha. JAg lyckas alltid med att bränna mig trots att jag använder höga solskyddsfaktorer. Aftersun har räddat mig många gånger.



74 Jeanette:

skriven

Min favoritprodukt är solskyddskräm för läpparna. Det är så lätt att glömma och jag får lätt blåsor om jag inte smörjer in läpparna.

75 Fia:

skriven

Jag gillar Apolivas solkräm för ansiktet. Hade den förra året när jag var i Marocko och kom hem utan en tillstymmelse av bränd näsa!

76 Sofie:

skriven

Min favoritprodukt är Apolivas solkräm för den luktar inget, kladdar inte och är inte allt för dyr för mig som är student ;).

77 evamar:

skriven

Min favorit är färgad solkrämsspray. Det gör det enkelt att se till att man inte missar någon del när man ska smörja in barnen.

78 Elisabet Andersson:

skriven

Favvon är Piz buin In sun UVA UVB lotion för att den är så skön, lite krämig och skyddar bra :)

79 Marianne:

skriven

Favoriten är Apotekets egen After sun lotion, svalkande och skyddande som efterbehandling för min känsliga hud.

80 Gabriella:

skriven

Ibland när man råkar bränna sig, så tycker jag att det

är skönt med en svalkande after sun. Helst aloe vera för den

Är jätteskön när man vill få ner svedan lite

jag gillar även hawaii tropics solskyddsfaktor för läppar.

Den luktar gott, skyddar mot solen och funkar även bra som läppglans.

81 karin:

skriven

mina favoritprodukter är acos alla krämer!

82 Tijana:

skriven

Favvon är apoliva :)

83 Ruma:

skriven

Min favoritprodukt är antingen Apoliva's after sun, eftersom jag tycker att den luktar underbart, precis som piggelin.. Eller Hawaiian Tropic Dark Tanning Oil SPF4, eftersom jag älskar att bli brun! :)

84 Sanna:

skriven

Min favorit är helt klart "Apoliva Barbapapa Sollotion" som fungerar utmärkt på min dotter. Känner mig alltid trygg och säker, men för egen del är jag dock väldigt dålig på att smörja in mig så det här paketet skulle verkligen underlätta om jag hade turen att vinna.



Kram Sanna

85 caami:

skriven

Svar: ACO Barn solkräm

86 Martina:

skriven

Cliniderm Sun Spray är min favorit, praktiskt med spray.

87 Märy:

skriven

Min favorit är Apoliva barbapapa Solspray, eftersom den är vattenresistent & är sånt smart "munstycke" på.

Sonen på 1 år kan ligga & klämma lite på den medans hans mamsing smörjer, det är perfekt eftersom det annars är jättetråkigt att ligga still när mamma ska hålla på att smörja.



88 FridaForm:

skriven

Jag gillar bäst solspray till barnen. Själv tycker jag Mary Kays solskydd är kanon.

89 Nikita:

skriven

jag tycker solskyddskrämer som ger bra skydd och luktar gott är dem bästa =)



vore perfekt med lite produkter då vi åker utomlands om två veckor!

90 Linnéa:

skriven

Jag har två favoritprodukter, solkräm för ansiktet med hög solskyddsfaktor, samt läppbalsam med solskyddsfaktor eftersom att läpparna är något jag lätt bränner annars. Dessutom kan man se lite snygg ut samtidigt som man skyddar sig mot solen!



91 Cindy:

skriven

Favoriten är "Apoliva Sollotion". :)

92 ANGELICA.BLOGG.SE ♥ TÄVLINGAR PÅGÅR!!:

skriven

jag är med! Favoriten är apolivas solkräm, den är billig och bra. kladdar ej!

93 Veronica:

skriven

Hej!

Mina favvoprodukter är eucerin från apoteket. Skulle vara kul att vinna ett paket solgrejer.

Fin och inspirerande blogg du har.

Ha en fin dag.

Kramar Veronica

94 SABBIES - vardag, shopping, tips:

skriven

Tycker mest om Hawaaian tropic.

95 erica:

skriven

Apolivas after sun är riktigt bra tycker jag! gör inte lika ont på kvällen när man ska sova för det svalkar.

96 Hannah:

skriven

Jag älskar Sun stick, jag är otroligt känslig under mina ögon ock ett sun stick är du bästa prodkuten för mig.

97 Kathrine:

skriven

Hej!

Min absoluta favorit är barbapapas sprejflaska,

den gör att jag kan smörja in min son snabbt och smidigt.



Nu hoppas vi på vinst, det går åt en hel del solskydd på sommaren!

98 Mia:

skriven

Tjenis!

Min favoritprodukt är solkräm till ansiktet! Minst 30 SPF, dryg och skyddande på alla sätt! Smörjer in ansikter men även känsliga delar av bröstet och andra delar som måste skyddas extra mkt för solens strålar! Viktigt att ha med sig i handväskan!

Kram och happy sunday!

99 Johanna:

skriven

Min absoluta favorit är Mary Kays "day solution"-serum som jag använder varje dag i ansiktet med SPF 25!



Dock räcker det ju inte att smörja in ansiktet så jag hoppas på lite produkter för kroppen också!



Ha en strålande dag!



http://johannawestbergs.blogg.se/2011/june/tavla-om-solskyddsfaktor.html

100 Nina:

skriven

Det bästa som finns är aftersun produkterna! Det är så skönt att få på sig svalkande kräm efter en dag i solen!

101 Ingrid - med bebis i magen:

skriven

Åh jag är gärna med!



Min favorit är Apolivas Solspray med spf 15. Jag tycker det är jättebra med sprayflaskor, det blir lättare att applicera både på sig själv och andra :)



kram, Ingrid

102 Mary:

skriven

Min favorit är ett läppbalm med solskyddsfaktor, utan det så får jag en massa mörka pigmentfläckar på läpparna. Hur skulle jag se ut då??

103 chanette med söner:

skriven

solsprayet.. det för att mina söner tycker det e coolast och det går ganska snabbt att få på mina otåliga söner som gärna vill leka på stranden direkt

104 Rebecka:

skriven

1. Min värsta solmiss det var igår, jag var vid havet och hade bara smörjt in axlarna och ansiktet. Det märktes också nu är hela min rygg alldeles röd och det svider.

Aldrig mer gå ut utan solkräm!

2. Nej, man blir inte lättare brun utan solskydd, man bränner sig mycket lättare !

105 Rebecka:

skriven

1. Min värsta solmiss det var igår, jag var vid havet och hade bara smörjt in axlarna och ansiktet. Det märktes också nu är hela min rygg alldeles röd och det svider.

Aldrig mer gå ut utan solkräm!

2. Min favorit produkt är än så länge Aloe Vera solkräm.

106 Helena:

skriven

min favorit är solkräm specillt för ansiktet! vanlig är för fet och täpper till porerna annars.

107 Susanne:

skriven

Min absoluta favorit är solskydd i sprayform så jag slipper kladda med händerna :-)

108 Sarah:

skriven

Hej! Mi värsta solmiss var när jag var i malta och skulle sola ryggen, jag smorde in mig själv och tyckte att det räckte. Men självklart så nådde jag inte över hela ryggen så när jag på kvällen märkte att min rygg var helt flammig och ojämn.. Lite surt.

Den bästa solprodukten tycker jag är vanlig hederlig solkräm, jag använder alltid jättehög solskyddsfaktor, man blir ju lika brun i alla fall. Men man skyddar sig mer.

Kram

109 Sawee:

skriven

Jag var i thailand för 3 år sedan och där fans det en produkt. Jag tror den hette malibu, Det kanske finns här i svergie också men det var verkligen BÄST

110 Emilia:

skriven

Jag tycker att den bästa solvårdsproduken är after sun! Den svalkar skönt när man är varm av en hel dag i solen!

111 Malin Penelope:

skriven

Jag älskar after sun! Så himla skönt och avsvalkande efter en varm dag i solen, sen så luktar ju det så himla gott också :)

112 lollo:

skriven

Min favoritprodukt är solkräm som man sprejar :)

113 tessan:

skriven

Solsprayen verkar vara kanonbra =)

114 Bunny:

skriven

Självklart så är själva solkrämen som skyddar huden bra, men bäst är eftersol-krämen! Man slipper känna sig varm och torr i huden efter en dag i solen, och brännan varar längre! :D

115 Josefine:

skriven

Åhh...hmm...det är var svårt...Dock måste jag nog säga apotekets egna märke Apolivas After Sun då den är så himmla skön och lätt att smörja in sig i efter en dag i solen, doftar ljuvligt gör den också! :)

116 Sara:

skriven

Hej!

Jag vill jättegärna vara med i den här tävlingen :)Min favoritprodukt är nog sprayen med solskydd från Hawaiian Tropic just för att det är en sån underbar doft och lätt att smeta ut! Dock skulle jag jättegärna vilja testa nya produkter då den nästan är slut, så jag är verkligen i behov av solprodukter med min känsliga hy. Jag vill också kunna njuta av sommaren! Grym tävling förresten :)

117 alice:

skriven

Den bästa produkten är ju den som gör att jag inte bränner mig! Så skulle vara extra bra om jag vann hem den, och de andra produkterna som gör att min bränna håller längre :)

118 jenn:

skriven

Jag tycker om ren aloevera som aftersun! Det 'e så harligt avalkande nar man kommer hem efter en dag på stranden!

119 Anonym:

skriven

solskydd med bronzer i helt klart! så slipper man känna sig så vit i början av sommaren!! =)

120 viccky:

skriven

Hej! Vilken bra tävling nu när sommaren äntligen är här!! :D



Min favorit produkt är ''Nivea sun children's colour spray''! Sprayen är blå/turkos vilket gör allting mycket roligare än vit och den doftar såå gott! Efter jag har smörjt in mig i den så känner jag mig inte kletig och den fungerar riktigt bra, hihi! Men så när vi var i grekland så tappade jag den bland klipporna när vi skulle ner till stranden och den sprack.. :( Men det är min favorit sol-produckt! :D

121 Dzenana:

skriven

Kul tävling =)

Min favoritprodukt är Apolivas solcreme för ansiktet. Den skyddar lagom och återfuktar min hud :D

122 Kristin:

skriven

Har ingen direkt favorit men jag gillar nog mest Spf 30 för kropp och sedan ansiktet! Så att man slipper bränna sig!

123 johanna :D:

skriven

Den bästa produkten att ha när man solar är helt klart hawaiian tropics beach balm. Det återfuktar huden samtidigt som den gör så att brännan varar länge! Tror även att den har solskyddsfaktor! :)



124 isabell:

skriven

Jag har inte provat så många, men alla aftersun-produkter som jag har provat har varit lika svalkande! Det har varit bra för mig, eftersom jag lätt bränner mig :)

125 Sandra:

skriven

min favorit är apolivas solspray just för att den är i spray. Lätt att dosera och smidig att använda. Men jag gillar även deras after sun då den hjälper till mot min alltfär ofta röda hud.

126 Angelica:

skriven

Min favorit är kanske lite otippat solskyddsfaktorn 30 eftersom jag har en del tatueringar och är oerhört noggrann med att smörja in dem (och resten av mig såklart;D) Nu har jag precis hittat apotekets spf 30 som stift så den är perfekt! helt klart sommarens favorit:D

127 Jessica - En flicka som är stark:

skriven

Min favorit är nog faktiskt efter solkräm.. Jag använder mig såklart av solkräm, och speciellt eftersom jag har många ärr på min kropp. Men när man ändå missar något ställe så känns ju livet så mycket lättare med en tub "efter solkräm" i kylen!

128 Marigona:

skriven

Min favorit är Apoliva solskydd för ansiktet 25 spf. Brukar alltid bränna mig i ansiktet eftersom jag är så känslig men förra sommarn testade jag Apolivas solkräm och jag klarade mig igenom hela sommarn utan o bli bränd! Asgrym!

129 Ella:

skriven

Apotekets egna solprodukter, speciellt solskydd för ansiktet! Den gör underverk och så skyddar den mot oönskade rynkor om si så där 20 år... (solar ganska mycket under sommaren så solskydd för ansiktet är en räddare i nöden) Ha en underbar sommar!

130 Chleo:

skriven

Hej! Jag vill vara med^^



Min favoritprodukt är Apoliva solskyddslotion spf 20 :)

131 alexsandra:

skriven

Jag behöver verkligen dessa solskydd för jag ska sommarjobba hela sommarlovet och ska vara ute alla dessa veckor. Lär behövas rejält med solskydd.



Jag har inte använt mig utav så många produkter men jag tror nog jag väljer Apoliva sollotion eftersom den är så lätt och smidig att smörja in, precis som vanligt kräm som man annars använder till vardags.

132 FotnotsMaja:

skriven

Oj, kan man bara välja en favorit? I så fall får det bli härliga After sun. Gärna Apolivas, annars ren aloe vera!

133 Linda:

skriven

Föredrar att skydda sonen med en solskyddsfaktor från Nivea. Favoriten är den man sprayar på och som ger en lätt blå färg. På så sätt vet jag att jag verkligen smort in min son överallt på hans kropp. Även om han ser blekare ut i denna färg :) så kan jag varmt rekomendera den!

Så lätt att smörja in och arbeta med. Dessutom tycker barnen det är roligare då dom får ngn glad färg att klena in kroppen med.



Man skulle ju bara välja en favorit, men måste bara tippsa om att det är jättebra att köpa ett solstift att ha med sig i väskan!

Liten o praktisk och man har den alltid med sig!



Kram linda

134 A. Bakken:

skriven

Favorit: ACO Sun Stick



Solskydd är verklligen min melodi

Då slipper jag sveda och solallergi

Mitt allra bästa trick

Är att skydda näsan med ACO Sun Stick

135 Linda:

skriven

After sun i alla dess former är min favorit eftersom jag ofta råkar bränna mig i solen :)

136 Lotta:

skriven

Jag bara älskar apolivas solspray. Det blir inget kladd och klet. Tillräckligt hög spf och fantastiskt lätt att applicera.

137 elma:

skriven

Apoliva aftersun är helt klart min favorit! Den gör under för solbränd hy! :)

138 Nina:

skriven

jag är gärna med och tävlar!



favvoprodukten är barn sun factor 50. utan den så vet ja inte vad ja skulle göra.. båda barnen skulle ju brännas upp. så ja måste välja den!



mvh nina

139 Sandra - mamma till Molly:

skriven

Hejsan, jag är gärna med och tävlar!



- Favoritprodukten är Aftersun. Även om man inte bränt sig i solen är denna produkt skön att smörja in sig i på kvällen. Funkar bra på myggbett också! :)



+ bloggat: http://surrovich.blogg.se/tipsochtavlingar/2011/june/solskydd-56-1.html



/Sandra

140 hilda:

skriven

1. Mitt värsta solminne var från idag, därför jag är med och tävlar! Försökte att bli lite brun då jag kände att jag låg efter och smörjde in mig i olja! Hela dagen solade jag mage och nu är halva jag röd och andra halva vit! Inte så snyggt kanske så nu måste jag gå och sola solarium för att inte se förjävlig ut och bränna mig ännu mer! I efterhand ångrar jag att jag inte smörjde in mig och solade lite på varje sida istället!



2. Nej du blir inte brunare, men rödare! :)

Kommentera här: