Fortsatt sjukstuga


Ska passa på att bläddra igenom Plaza Interiör nu när Philip somnat för natten, om jag orkar hålla mina ögon öppna ett tag till vill säga!

Vi lever! Henrik och jag har hittills makalöst nog klarat oss ifrån magsjukan men stackars Philip har åkt på en riktigt elak magsjukebacill.

Imorse när vi skulle sätta oss ner för att äta frukost pustade jag ut och konstaterade att han äntligen var på bättringsvägen men två sekunder senare fick jag ta tillbaka vad jag precis sagt! Det var bara att ställa sig och blanda till vätskeersättning igen!

Precis som några av er snappat upp var Philips pappa på resande fot även i höstas då hjärtat var magsjuk för första gången. Som tur är kom Henrik hem sent i söndags men det är helt klart lite småkörigt att ensam ta hand om en hjälplös liten som mest vill vara nära och samtidigt hinna med att tvätta och sanera lägenheten mellan varven.

Alla ensamstående mammor och pappor där ute är hjältar! Själv visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta när jag bytt sängkläder och bäddat rent för femte gången - på en natt!

Som tur är kunde Philips farfar handla hem formfranska, blåbärssoppa och nyponsoppa till oss. Tack S! Att just nyponsoppa ska vara bra vid magsjuka var nytt för mig men den är söt och god för små samtidigt som den innehåller någon ingrediens som ska vara extra bra för lilla magen. 

Fördelen när Henrik är iväg med jobbet är att han jobbar tillsammans med läkare hela dagarna så det är perfekt att ha tillgång till sin lilla privata läkarstab för rådgivning, denna gång på direktlänk från München!

Ikväll väntar god hämtpizza och en lugn kväll i tv-soffan för två trötta föräldrar!

Tack för alla fina hälsningar! Kram
1 Marie:

skriven

Usch ja vad det är jobbigt när de små har magsjuka!! Inget roligt alls!

Hoppas den här natten blir bra för både er o lilla Philip. Det verkar vara en riktig envis magsjukebacill som härjar nu, tror att nästan alla barn på min förskola har drabbats den här vårvintern.

kram

2 D I N À R À s:

skriven

Massa styrkekramar till dig! Vet hur tufft det är att ta hand om magsjuka små helt själv. Lyckligtvis går det snabbt över men tills dess känner man sällan hopp. Hoppas att du klarar dig. Vi har precis avklarat det efter en hel helg isolerade från de andra Kram kram

3 Thereses Liv och Vardag:

skriven

Stackars lilla Philip (och dig), magsjuka är ju hemskt rent ut sagt! Nyponsoppa dricker jag alltid när jag har magsjuka, det är det enda som brukar gå att få ner. Ibland när min sambo är borta och det är extra körigt här hemma brukar jag också tänka på de föräldrar som är ensamstående. Det är beundransvärt!

Ha en fortsatt fin kväll! Kram

4 Nina - Glamourmamman:

skriven

Usch, stackars lille Philip! Och stackars dig/er... Mina små har inte haft riktig magsjuka någon gång (peppar peppar..) men jag kan bara ana hur jobbigt det måste vara... Hoppas att ni slipper skiten själva nu!



Kram!

5 Annie:

skriven

Stackars liten! Hoppas han kryar på sig snart. Mina barn fick finrivet äpple som fick ligga till sig lite och bli lite brunfärgat när de var magsjuka som små... Det var ett tips jag fick och det fungerade bra för lilla magen åtminstone för dom.

6 Vita villan:

skriven

usch så. TUr att han är hemma nu. Liam fick en släng av magsjuka för någon månad sedan och jag kännde precis samma som du eftersom när han fick det var min Henrik inte heller hemma.. Som sagt många sängklädes byten & duschar. Ett tips är att lägga en massa badlakan/handdukar ovanpå sängkläderna & kudden. Då får de ta "smällen" så slipper man byta sängkläder hela tiden. Utan bara tar bort handduk för handduk(lager på lager)



Hoppas att han blir bättre snart, så hemskt att se sitt lilla barn må så dåligt!



Kram Maria

7 Sofia:

skriven

Fy för magsjuka :(



Hoppas han snart mår bättre!



Kram

8 Sofia - mamma till Amanda:

skriven

Jag har också tänkt på att ensamstående är fantastiskt duktiga, det är ju så himla mycket värt att kunna dela på ansvaret med sin partner. Håller tummarna för att ni snart är friska och krya! Kram!

9 camillasnyahem:

skriven

Jag vet hur du känner, Lea har haft magsjuka tre gånger, alla gånger har Niklas varit borta på jobb. Jag tänkte exakt samma sak som du, en stor eloge till alla ensamstående föräldrar! Hoppas han kryar på sig snart stackaren... Kram!

10 Cecilia:

skriven

Stackars liten! Jobbigt även för er såklart.

Hoppas verkligen han kryar på sig fort. Kram!

11 Anna:

skriven

Tänk på att även när pojken är frisk kan viruset smitta genom avföringen i flera veckor. Så var mkt noga med handhygien efter blöjbyte ett tag framöver så ni inte åker på skiten. Håller tummarna!

12 Mary:

skriven

Stackars er... Hur snappar han upp det så ofta? Han går väl inte ens på dagis än? Krya på er, Kramar.

13 Kamilla:

skriven

Hej på er! Läser din trevliga blogg, så trevlig och rolig. Hoppas lillkillen mår bra snart, vi har klarat oss från magsjuka... i vår familj..törs knappt skriva det. Vi har istället en pigg tjej som i princip aldriiig sover så jag är uppe varje natt... har varit så hela hösten och nu i vinter. I bland avlastas jag av pappan ,men jag är mammaledig så jag drar tyngsta lasset.. rätt jobbigt. Jag vill med hedra alla ensamma pappor och mammor därute som kämpar med sina små... Man älskar sina skatter så mycket så när man är mitt i det så är det bara det som gäller just då..men det är viktigt att man stöttar varandra i småbarnslivet.

Ha det gott Katta och Filip!

14 Rosahjärtan- Mamma till TVÅ:

skriven

Sjukvårdsupplysningen rekomenderar PROVIVA, det kör vi alltid med vid magsjuka!

15 Kati:

skriven

Usch, låter inte roligt alls. Hoppas att det snart vänder! Styrkekramar!

16 Malin S:

skriven

Jag hoppas att lille P mår mycket bättre och att ni vuxna klarat er!!



Nu är det lilla Amy som kräks. Började ikväll =(



Kram från en saneringsmamma till en annan ;)

Kommentera här: