Fredagsdessert?


Desserten hittar ni i ett gammalt inlägg här för er som är intresserade av receptet. Äppelkompotten är riktigt god och faktiskt även lite nyttig! 

Helg, helg!

Sitter och funderar på om jag ska svänga ihop en snabb dessert till senare ikväll bara för att fira att helgen är här!

Några äpplen, kanel, turkisk eller naturell yoghurt, nötter och flytande honung har vi nästan alltid hemma så det kanske får bli den smarriga äppeldesserten på bilden. Det bästa av allt är att den går på ett litet kick att svänga ihop!

Trots att hela familjen är förkylda gör vi det bäsa av kvällen och fredagsmyser med en god middag, lite "Let's Dance" och senare ikväll även min fredagsfavorit "Modern family". Älskar Camerons karaktär!

Har ovanligt nog inga direkta helgplaner men tidigare idag fick jag ett glädjande samtal om att en ny vit Kitchen Aid landat i butik så imorgon hinner vi förhoppningsvis hämta hem den. Fick dessutom tillfälle att chitchatta med vännen Ullis eftersom hon jobbar på Cervera där maskinen är köpt. Håll tummarna för att min nya bakmaskin fungerar som den ska så vi slipper ännu en reklamation! 

Önskar er alla en mysig fredagskväll!

Kram
1 Mia:

skriven

Hej fina du:) den håriga dkaloverallen finns i snygg grå också checka in den, eller den i marint:) jag har haft dom till Alice när hon var liten och dom är superduper till små gryn:)



Fin helg vännen, kraaam

2 Zandra ☆:

skriven

Å jag har nog allt hemma för den desserten, kanske man är lite värd en fredags dessert då me andra ord :-)

Hoppas ni kryar på er och att ni får en fin helg tillsammans.

Kramar

3 Emma:

skriven

Den där efterrätten låter väldigt lockande! : - )

Jag hade då inte tackat nej till den senare denna fredagskväll ; - )



Ha en finfin helg & krya på er!



Stor Kramis

4 ☆VERONICA☆:

skriven

Men åhhh vad gott det ser ut :D

5 Julia:

skriven

Åh så gott det låter. En sån där dessert ska jag svänga ihop med det samma.



Vad tråkigt att ni är krassliga hela familjen. Hoppas att ni får bli friska snart och att Philips tänder slutar bråka med honom!



Kramar till er



6 Hanna:

skriven

Jag tycker absolut att ni ska titta på dem vagnarna, från början så ville jag ha en enkel liten vagn som vi hade i somras men kan säga så hära är glad att vi hade en jogging vagn för att gå på stranden med små hjul hade aldrig gått! Bara ett litet tips sen beror det kanske på vad det är för strand man är på! Kram

7 Maja/Cactusvit:

skriven

Mums så gott det såg ut! Att det sen är nyttigt är ju ett plus, kan i alla fall behövas för mig sen när lilla pyret har tittat fram. Vågen visar många plus!



Hoppas att ni snart kryar på er! Kram från mig!

8 Linda:

skriven

mm vad gott!! Fick ju själv den vita Kitchen Aiden i julas så nu ska det bakas för fullt :)



Ha en mysig Lördag!



Kram Linda

9 BLONDETTY:

skriven

Mmmmmm vad gott! Det är typ vad jag äter som mellis ungefär så där varje dag. Så jag vågar INTE kalla det dessert :)



Det är ju faktiskt bara nyttigheter i så det tycker jag att man får unna sig nästan jämt!



Hoppas att ni mår bättre och att ni har en skön kväll!



Många kramar

Therese/BLONDETTY

10 Heidi:

skriven

Mums! Det såg riktigt gott ut!

Kommentera här: