Philips 1-årskalas


Vita prinstårtor som Philips farfar bokstavligen svängde ihop. Tycker att det är riktigt fint med äkta rosor som dekoration så en vit ros på toppen fick det bli!


Tårtor, kakor och bubbel. Är det fest så är det!


Innan kalasgästerna droppade in...


Philips mormor och morfar hade med sig många fina paket till födelsedagsbarnet. Hur söt är inte presentpåsen som ser ut som en liten katt - i hatt?


Minikastruller och köksredskap. Den söta BRIO-spisen fanns i det stora vita paketet!


En liten chokladtårta med rosett som påminde lite om en williamstårta i smaken. En äkta ros i mitten även här!


Hela kalasgänget men tyvärr fångades bara halva skaran på just den här bilden. Födelsedagsbarnet mumsade på frukt med vispad grädde innan han gick över till storfavoriten majskrokar!


Vad är det här pappa? Aha, en bil?


Hjälp vad många bilder det blev, puh! Philip verkade i alla fall väldigt nöjd över all uppmärksamhet under dagen så det får vi ta som ett tecken på att 1-årskalaset blev lyckat! Ser redan fram emot den dagen vi får ha ett riktigt barnkalas med alla Philips kompisar runt bordet. Med fiskdamm, kalaspåsar och lekar!

Idag har vi haft en lugn och skön söndag!

En liten runda ut till gallerian för ett litet ärende och en storhandling inför veckan hann vi klämma in mitt på dagen men annars har vi mest lufsat omkring här hemma och fixat med lite av varje. Röjt upp efter gårdagens kalas och barnsäkrat köks- och badrumsskåpen.

Philip har lekt vid sin nya BRIO-spis! Han är redan helt på det klara med att öppna och stänga ugnsluckan samt att röra i minigrytorna så fr.o.m. nu är det "Philips cookalong" här hemma!

Ikväll missade vi såklart inte den efterlängtade premiären av underbart charmiga "Solsidan". Lika hög igenkänningsfaktor hos paren bosatta i fashionabla Saltsjöbaden som i den första säsongen så nu är söndagskvällarna räddade. Härligt!

Imorgon åker Henrik iväg för en konferens så nu ska jag passa på att mysa resten av kvällen. Sköna söndag!

Godnatt, kram!
1 Magda- mamma till Noah:

skriven

Ja herre min... Vad skall man säga?! Prickiga ljuset, ballongerna och de fina tårtorna, ojoj så läckert! Såå himla fint och välmatchat partaj, hade iof inte väntat mig annat ;) !



Snart är det kalasdags för oss, lokalen är hyrd och planeringen är i rullning.



Trevlig fortsatt söndag!!



Kram Magda

2 Hemma hos Katta:

skriven

Magda: Vad roligt, tack för din supersnälla kommentar! Och tack för att du lämnar så fina kommentarer så ofta! =)



Vad spännande med Noahs stora dag som närmar sig! Det är verkligen något alldeles speciellt när ens lille plutt fyller 1!



Ha en skön kväll!



Kraam kraam /Katta

3 Johanna:

skriven

Så fina bilder! Låter som ni haft en skön och rolig helg. En fråga bara: Det är jättefint med ballonger på stolan, hur har du fäst dem? Ha en fin vecka! Kraam Johanna

4 Linda:

skriven

Oj vad fint!!! Ser väldigt härligt och kalasigt ut :)



Superfint som vanligt Katta :)



Ha det så bra!



Kram Linda

5 madde:

skriven

Hipp hipp hurra för stora killen! Tänk vad fort tiden går.



Vilket fint kalas ni ordnat:) Underbara bilder.

Kram på er



Madde

6 Tella:

skriven

Åh, vad fint du piffat till :) Men vart har du fått tag på så du kan fylla ballongerna med helium?



Ha en fin dag. Kraam :)

7 Lina:

skriven

Vilken fin dukning och underbara tårtor!



Stort grattis i efterskott från mig.



KRAM

8 Sofia:

skriven

Vilket fint kalas ni ordnade :) Ser jättetrevligt ut!

9 michaela (gravid v41):

skriven

Wow vilket tjusigt kalas ni fixade till! Tårtorna gjorde farfar hur bra som helst måste jag säga...



Grattis till philip!

10 sofie:

skriven

Hej Katta!

Du har fått så fin design på bloggen din! =)

Vilket himla fint kalas ni styrde ihop för prinsen er! =)



Stor kram!



PS!

Håller med om att det var väldigt blandat med personalen på BB, en del var som ens egen mamma och pysslade och fixade och var helt underbara medans en del typ knappt ville ta i en själv eller bebisen och man bara kände att man var till besvär...:/

11 jenny:

skriven

Hej!

Fantastiskt kalas! Men jag undrar oxå över ballongerna, helium?



Jenny

12 Frida:

skriven

Tack snälla du! :) Vad roligt att ni har en likadan vagn, så snygg!



Vilken härlig blogg du har! Jag är helt fast :)och grattis till er söta Philip!



Kram Frida

13 Johanna:

skriven

Hej!

Även jag undrar var du fick tag i ballongerna med hellium....?

Skulle vilja ha till min dotters kalas i mars.



Trevlig blogg du har!

/Johanna

14 Nina:

skriven

Grattis till Philip i efterskott! Vilket fint kalas ni fick till!

Min son har också en sådan spis och redskap, han fick den i ettårspresent i somras och han älskar den fortfarande :) En jättebra leksak!

Ett tips är att köpa de mjuka bombadill bakverken att ha till spisen och leka med, det uppskattar min son iallafall.

15 maja-Style & Life by Leia:

skriven

Jisses götapetter va vackert kalas prinsen fick:) Nästan så jag skulle tvinga hit dig som födelsedagskordinator nu i februari då det är dags för 2-årskalas här hemma.....tror dock inte att det går att få till lika fint hemma i vår lilla pyttestuga:)



Har ni helium i ballongerna? Det vill jag ha:) och tårtorna var fantastiska, polisbilen som P fick i julas är underbar...briospisen en höjdare och inte minst så var ju Philip stilig till tusen! Nu flödar det superlativ här så jag nästan skäms....lika bra å sluta på topp.



kramar

16 Jessica:

skriven

Hej,

Jag halkade in här av en ren slump och undrar över dina fina bänkar i köket. Ser att dom verkar vara högblanka? Är nyfiken på vart dom kommer i från samt om du är nöjd över dom? Vi ska nämligen byta kök och har bestämt oss för vita bänkskivor..men fundera på om det blir lätt repigt och fult?

Är tacksam om du vill svara..



Mvh

Jessica

17 Anette:

skriven

Hejsan!!

Oj oj oj, vilka fina tårtor, och vad fint du har dukat. Kan tänka mej att söte Philip var nöjd med sin första födelsedag.

Ha nu en skön måndagskväll.

Kraam/Anette ♥

18 Anna:

skriven

Å så söt han är å vilka fina bilder.

19 Zandra ☆:

skriven

Härlig bildkavalkad! Såklart att eran lilla Prins ska firas med bravur! Det är ju stort och du har ju varit mamma ett helt år, galet vad tiden går! ;-)



Tack för din kommentar, jag gör så gott jag kan och dagarna blir aningens lättare hur ofattbart de än verkar...

Stor Kram

20 Viktoria-Pinkpastry:

skriven

Åhh så fint kalas, och tårtor!

21 linda:

skriven

Ser ut som lillkillen er fick ett riktig mysigt kalas med många fina presenter.Och tårtorna var juh så fina.

22 LiSSaN-WE are FAMILY 4:

skriven

Wow! Du är ju bara SÅ duktig! Vilket jättefint kalas Philip fick. Lyckligt lottad med så pysslig mamma med rätta touchen : )



Kramar

23 Beatrice Jakobsson (foto):

skriven

mysiga bilder :D

24 Hemma hos Katta:

skriven

Tack för alla era fina kommentarer! Vad glad jag blir!



Jag tycker att det är jätteroligt att ordna och fixa med middagar och kalas så jag ser redan fram emot nästa gång! =)



Alla ballonger är beställda från partytajm.se och tuben med helium köper jag på Teknikmagasinet. Det går att hyra heliumtuber från AGA eller från större kalasbutiker men vi gjorde det enkelt för oss även denna gång!



Lycka till med alla kalas! =) Kraam Katta



Jessica: Luckorna kommer från Myresjökök och köksbänkarna är IKEA. Vi har varit jättenöjda med valet av ett högblankt kök. Det har inga repor alls och vi har haft köket i snart fyra år nu så det har hållt sig fint länge! Har däremot tröttnat på allt det blanka så när vi flyttar till hus i höst blir det inte högblankt i köket utan i stället vita släta luckor och en mörk granitskiva...



Kraam Katta

25 Lilla Fröken:

skriven

Vilken underbart vacker chokladtårta. Gjorde du den själv? I såna fall undrar jag hur du fick till chokladrosetten.

26 Matilda:

skriven

vilket superfint kalas! och vilka tårtor :o underbart :D

27 jessica:

skriven

Hej igen!

Tack för ditt svar angående bänkskivorna.

Jag kan tänka mej att man nog tröttnar på högblankt kök. Spännande med ert nya hus!!

Vi ska inte ha vitt kök,men vita högblanka bänkskivor blir det. Blev därför så glad när jag såg dig ha detta och var därför tvungen att ställa frågan. Det är ju trist om det blir märken om man ställer i från sig något varmt eller dyligt..Men då kan jag välja det med gott samvete då:))

Återigen Tack!

kram jessica

28 jessica:

skriven

ps..När jag ändå är igång:) Ser ditt typsnitt på din header! Jag har letat efter den länge men inte lyckats luska ut vad den heter! Jag håller på en del med foto och tycker det är kul att fixa med typsnitt på dom. Du vet möjligtvis inte vad den heter?

KRAM Jessica

29 Hemma hos Katta:

skriven

Jessica: Då måste jag hänvisa dig till duktiga Hanna aka Fröken Form som gjort min fina bloggdesign för det har hon garanterat koll på! =) Titta in på www.hannasvardag.blogg.se



Kraam igen!

30 Jessica:

skriven

Tack för all din hjälp!

Jag ska absolut fråga henne!

Nu ska jag spana in din fina blogg också:)



KRAM

31 SessanOchPrinsessan.Com ☆:

skriven

Hipp hipp HURAA för Philip på sin 1 års dag i efterskott.



Så himla härliga dekorationer att man nästan får lust på en prins ;) (byt no no, bara nästan)



Kram kram

32 freja:

skriven

gud vilka härliga bilder - måste varit ett jätte roligt kalas. önskar att jag bodde större.. vet inte hur jag ska göra när dottern fyller 3 år i vår. tidigare har vi haft picnik men nu när hon börjar bli stor vill jag ha nått mer "riktigt" ..

Kommentera här: