Vårens ränder


Philip i härligt randiga vårnyheter från Polarn O. Pyret och uppenbarligen gäller det att hålla tungan rätt i mun!


Bus-blicken!


Nu går Philip mer än han kryper. Fortfarande med stappliga steg och några små vurpor här och där men det går betydligt bättre än för bara någon vecka sen. 


Vad har du där mamma? Det gäller att vara snabb för så fort jag plockar fram kameran för att fota kommer Philip mot mig i full fart med siktet inställt på objektivet och alla knappar.

Godkväll måndag!

Idag har vi varit på öppna förskolan och lekt med barnen men imorse trodde jag nästan inte vi skulle komma iväg med tanke på nattens bravader.

I vanliga fall är vi bortskämda med att Philip sover som en liten prins om nätterna. Någonting han gjort sen han bara var fem månader gammal och som vi är otroligt tacksamma och glada för såklart! 

Han somnar för natten omkring 19.30, en flaska välling vid 06-07 varpå han somnar om någon timme eller två innan vi säger godmorgon och går upp för att äta frukost. Inatt möttes jag däremot av en förtvivlad liten kille som stod upp i sängen när jag kom in i hans rum vid 03. Dessa små risgrynständer!

Efter en Alvedon, en lång stund i soffan, en vända i vår säng och en hel del vyssande och bärande kom han äntligen till ro i sin säng för ett tag men sen började det om igen, puh!

Döm om min förvåning när jag möttes av en glad och pigg liten Philip imorse så det fick bli en promenad till öppna så han kunde leka med kompisarna som planerat! 

Säger nog tack för idag och godnatt redan nu så jag är redo om det blir samma visa inatt. Håller tummarna för att han får slippa det onda och får sova gott!
 
Kram på er!
1 D I N A R A `s:

skriven

Vilken sötis och dräkten passar ju alldeles utmärkt! :)

Skönt att ni får sova ordentligt! Vi har både bra och dåliga perioder. När man tror att de har börjat sova bra så vips, vänder det. Så nu har jag lärt mig att verkligen njuuuta av den "bättre" perioden.

2 Hanna:

skriven

Söta Philip! Ja det kan inte vara lätt med små tänder som kliar och värker! Hoppas det blir bättre i natt.



Kram!

3 Malin S:

skriven

Så sött med knälapparna! Hela han är förresten väldigt söt =)



Jobbigt med de små bissingarna. Jag tror inte Amy haft så jobbigt faktiskt när de kommit. Men hon sover som en kratta iallafall ;) Närå, typ 19.30-07 är det som gäller men oftast bredvid mig halva natten. Lyckligtvis sover jag som bäst jämte henne också så det är ömsesidigt. Annars hade vi nog fått styra upp läget vid det här laget. Philip verkar väldigt duktig på att sova själv. Gissar att ni haft bra rutiner länge. Du & H verkar ha dunderkoll på det här med föräldraskapet =)



Kram kram

4 Fia:

skriven

Hej!



Jag läser din blogg nästan dagligen, men dålig på att kommentera,men nu måste jag bara säga: din (er) son är så söt!!

Förövrigt har du ett fint hem, och jag hittar mycket inspiration här i bloggen:) Tack för det:-)



Ha en fortsatt skön vecka!



//Fia

5 Tella:

skriven

Åh, den där outfiten har jag även köpt till min Axel. De är tokfina!

6 pillan:

skriven

Vad söta dom var med förstärkta knän och armbågar, very sweet!

Nikki har bara hunnit med en tand ännu men med ledsna miner såklart... :(

Ha en härlig vårdag!!//PIllan

7 Cecilia:

skriven

Tröjan har jag också köpt till min son, super snygg!

Tack för en underbar blogg.

Kram!

8 Lollo:

skriven

Vilket Charmtroll! Philip blir bara Sötare o Sötare! Vart ska detta sluta? :)



9 C:

skriven

Din lilla kille är ju helt fantastiskt söt!

OCh fordonet han framför likaså - synd att herrn i huset börjar växa ur sina små sparkbilar.

Den där tultiga ettårsåldern kan mycket väl vara den charmigaste tiden!

Kramis!

10 Camilla-Mammasegen.com♥:

skriven

Supersöt liten outfit!!!

Mina killar hade det jättejobbigt med sina tänder...och det tog sååå lång tid också..det enda rätta är att gå och lägga sig tidigt själv också för att komma i kapp lite..

Ha en bra dag! KRAM

11 Rosahjärtan- Mamma till Två Guldklimpar:

skriven

Vilken fin dress! Måste kika in på P.O.P känner jag! =)

12 hanna:

skriven

hur kommer det sig att ni först stavade Philips namn med F och sedan ändrade till Ph?

Förresten är han jättegullig!

13 Unni:

skriven

Min lille Filip er kledd helt likt i dag:) Kjempefine klær! Og gutter, he he;)

14 Sofia:

skriven

Så fin han är i sina ränder! Hoppas tandbekymren ger med sig snart.



Jag tänkte höra om du har någon kontakt med Miia (theresnoplacelikehome)? Jag läser hennes blogg men hon har inte skrivit på länge, jag tänker på henne då och då och hoppas att hon mår bra.

15 Sanna:

skriven

Åh, det där byxorna & bodyn har min lilla tjej också fått! Fast i rosa. :-) Sååå fina!



Förresten, Katta? Vad är det för skåp som syns bakom Philip på bilden? Det vägghängda?

16 Anna:

skriven

Så fin han är! Ser ut att vara en lång kille! Jag ska köpa ett nytt randigt sett från PoP till min lille kille i vår, tycker de är så fina.



Kram

17 Madeleine:

skriven

Shit vad han växer Philip, det är ju mer eller mindre stora killen. Måste säga att han är sin pappa upp i dagen också:)

Supersöt i P.O.P kläderna också, ränderna går aldrig ur eller vad säger man...



Sköt om er. KRAM

18 Hemma hos Katta:

skriven

Sofia: Vad söt du är, nu måste jag nästan messa till Miia på direkten och be henne skriva en rad till dig här. Jag hoppas hon är tillbaka i bloggvärlden snart!



Kraam på dig!



Hanna: Hm, det kändes helt enkelt inte rätt med Filip. Vi är såå nöjda med ändringen av stavning till Philip!



Kram Katta

19 Julia:

skriven

Åååh så söt han är lille gubben! Önskar Hugo vore lika gammal som Philip så man kan köpa alla fina POP-kläde, Hugo hade nästan bara sådana tröjor och byxor när han var mindre.



Tycker han har blivit för stor för att ha just den typen av "dress". Men randiga tröjor och jeans går fortfarande hem här!! :)



Hoppas att han tänder slutar bråka med honom snart. Lille Philip, inte lätt när alla dess bissingar ska till att titta fram.



Stor kram till er.

20 Sofia - mamma till Amanda:

skriven

Sötnosen, verkligen en fin dress! Vad roligt att han numera går mer än han kryper. Amanda är fortfarande försiktig och trots att hon kan gå bra och har tillräcklig balans väljer hon oftast att krypa. :) Kram!

21 Alizia:

skriven

gud så söt! :)

22 valeria<3 20 år och lyckliggravid!:):

skriven

Vilken busig blick han har =) vilken söt pojke! :)

23 Sara:

skriven

Så stor han blivit det lilla charmtrollet! Stapplande steg är ju bara det sötaste som finns! Ser säkert som många andra fram emot å följa er flytt, spännande! Kramar Sara

24 Anna:

skriven

Oj vad stor han har blivit, söt.

Kommentera här: