Sweet apple pie


Te i påse kan vara rätt trist många gånger men Friggs ekologiska är riktigt goda. Favoriten är den bruna förpackningen med Green Chai som smakar pepparkaka av kanel, nejlika och kardemumma.

Sköna söndag!

Min eftermiddag har jag spenderat med en stor kopp rooibos med smak av äpple, kanel och vanilj med det söta namnet Sweet Apple Pie och Plaza Interiör som doppade in tidigare i veckan till alla oss prenumeranter.

Tyckte tyvärr inte att det nya numret var någonting speciellt alls, med undantag för reportaget om inredningsbloggarna, så Plazan bläddrades snabbt igenom.

I förmiddags blev det en liten shoppingrunda och en mysig fika på stammisfiket i gallerian. Vi kom hem med lite nytt till Philip i påsarna, bl.a. vårens fina ränder i klarblått och ljusblått från Polarn O. Pyret som jag äntligen hittade i rätt storlek. Föredrar mjuka och sköna kläder på Philip framför jeans när det ska lekas så det blir ett perfekt set till öppna förskolan! 

Ha en riktigt skön söndag! Här laddar vi för söndagsmiddag och lite senare ikväll blir det som vanligt ett besök hos gänget på "Solsidan".

Kram

1 Mia:

skriven

Nää jag gillade inte heller Plaza denna gång, och jag tycker faktiskt de har blivit sämre:/



Kram fina vännen!

2 Karin:

skriven

Här blir det också lite solsidan (är kanske inte direkt ensam....)



Håller med om att jeans på små är mer sött än bekvämt. Till vår äldre pojke har jag alltid kört med mjuka jeans med resår och mudd, mycket skönare tror jag.

3 annsoh:

skriven



Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

4 BLONDETTY:

skriven

Jag gillar Sweet Apple Pie jättemycket och håller med om att Green Chai är en favorit!



Tycker inte heller att Plaza var så bra denna gång. Trist...



Kul att du hittade POP-dressen i rätt storlek. Hugo är jättemysig i sin :)



Självklart blir det Solsidan här hemma också ikväll! Hoppas på att Hugo har kräkts klart nu....



Sköt om er!



Kram

Therese/BLONDETTY



5 Viktoria-Pinkpastry:

skriven

Detta lät som något för mig som är te drickare

6 Malin S:

skriven

Jag är ingen te-tjej men just Friggs sorter slukade jag under graviditeten. Jag höll strik på noll i koffeinintag under min period som preggo så då är ju dessa perfekta. Jag tror att alla sorterna är utan koffein.



Vad tyckte du om schlagern igår? Jag blir faktiskt förvånad att dunderklassiska schlagerbidrag går hem. Jag blir helt galen på att Linda aldrig kan förnya sig det minsta och att hon dessutom kopierar Lena PHs "Det gör ont"-klädsel ja då blir jag ännu tröttare. Men hon är ju 100 & schlager så det får jag ge henne =) Kul att tokdansa till liksom. Mycket otippat så gillade jag Nicke Borg. Inte alls min stil egentligen men jag gillade kombon av heltatuerad (jag verkligen ogillar tatoos normalt sett) och hans "finklädsel". Låten känns udda i årets stratfält vilket gillas. Jag tycker att vi har en bra bunt med låtar till finalen. Och så håller jag tummarna för Love Generation och Pernilla Andersson i 2:a chansen. Då blir det toppen!



Over and out!

Kram

7 Leia ♥:

skriven

Tack så väldigt mycket!

Önskar en fin kväll till dig / er med!

8 Isabella:

skriven

Har du tagit den Jättefina bilden ? :o



Fin blogg , kram:)

9 D I N A R A S hus med tre:

skriven

Nä, tyckte inte heller att det var så mkt läsvärt i denna :)



Vad mysigt med nytt i garderoben! Jag älskar när vårkläderna kommer i butik. Tror att det är speciell känsla när man är så förväntans full över att våren ska komma. Kram

10 Jessica - bymom.se - illustrationer som är överförbara till textil:

skriven

Det där teet verkar gott! Är egentligen kaffemänniska men kan inte dricka det på kvällarna (svårt att sova då) och det är gott med något varmt framför tv:n eller tillsammans med en bok.

11 Michelle:

skriven

Heej Katta!



Låter trevligt med shoppingrundan och fikan =).



Tänkte fråga dig vad du använder för kamera är det fortfarande Olympus digitalkameran eller har du någon ny nu?



Stor kraam/Michelle

12 Yasmine:

skriven

Var med i dagens trailer eller dagens låt eller båda :)

Vinn en fin länkning :)

13 Camilla-Mammasegen.com♥:

skriven

Åh gud vad gott det teet lät!!! Bor ju inte i Sverige, så ännu en sak jag måste köpa på mig när vi åker till Sverige!!!!! Listan börjar bli lång nu...Finns inte många goda Rooibos-sorter här i England tyvärr och jag är stort rött te fan...

14 Petra:

skriven

Jag tycker att du har så bra inredningssmak så jag tänkte ifall du har tips på bloggar med fina tjej babyrum? I lilla killens rum blir det en svart/vit kaspar tapet,men i tjejens rum är det ännu oklart,tips?



Kram!

15 Hemma hos Katta:

skriven

Petra: Vad roligt, tack snälla! Jag älskar också Kaspar & Saga och hade Philip varit en liten tjej hade det nog blivit just Kaspar & Saga fast i rosa som åkt upp på en av väggarna. Nu har han bara två tapetprover i tavelramar på en av sina två tavellister.



Oj vad svårt! Har du tittat in hos House of Philia, Mitt vita hus, Tvillingmamma, Vitha eller Stil - inredning & design. Alla har inrett urfina flickrum! =)



Jag är även svag för inredning från danska Rice och Sebra och på deras hemsidor finns en hel del fina bilder att inspires av.



Om du vill så kan jag maila över några bilder på just flickrum som jag sparat i min inspirationsmapp. Maila mig i så fall!



Ha en fin dag! Kram /Katta

16 Therese:

skriven

De är ju så goda de teerna men svåra att få tag i. Hoppas ni får en fin dag!

Kommentera här: