Kungligt snygg


Kungligt snygg - mäktiga modedrottningar och stilsäkra prinsessor

Den smått underbara boken "Kungligt snygg" av duktiga Ebba von Sydow (som även är nybliven mamma till en liten Marianne, grattis Ebba!) passar som handen i handsken för oss som fascineras av kungligheter och den passar nästan extra bra en dag som denna när det råder bröllopsyra världen över.

Boken innehåller många, många vackra och inspirerande bilder på våra prinsessor och drottningar. Vår kronprinsessa Victoria, Mary, Mette-Marit, Máxima, Diana och Grace Kelly har var och en fått ett eget kapitel där deras kärlekssagor och personliga stil beskrivs mer ingående.

Dessutom finns ett kapitel som går igenom kungliga brudklänningar och en lista över framtidens trendsättare inom kungahusen. Jag gillart!


Vackra kronprinsessan Mary av Danmark har självklart fått ett eget kapitel i boken - modeprinsessan!


Kapitlet om Grace Kelly inleds med den här fina bilden på författarinnan själv.


En av mina personliga favoriter ur boken! Färgstarka Máxima av Holland.

Det enda jag kan sakna i boken är ett kapitel om prinsessan Madeleine för hon är väl en modesessa och trendsättare om någon. Hon nämns såklart lite här och var i boken men jag tycker nog hon förtjänar mer utrymme än så!

Imorse missade jag självklart inte sändningarna från det stora bröllopet. Min mamma, jag och Philip tittade fram tills Kate och William sagt ja till varandra och sen blev det en promenad in till stan där det både blev en lunch med wallenbergare Stallbacken och en liten eftermiddagsfika i solskenet.

Det är lika härligt varje vår när uteserveringarna öppnar upp! Mamma valde en tiramisu till kaffet och jag beställde grekisk yoghurt med honung och valnötter från BaraVara. Både jag och Philip tyckte nog att den var lika god för hans betyg blev mmm...

Efter att vi vinkat av mamma som skulle med tåget blev det lek i parken här utanför tills Henrik kom hem. Nu väntar fredagsmys med en god middag men först blir det ett glas med rosébubbel för att fira att det är helg!

Kram   
1 Anna - Starwoman:

skriven

Låter som en mysig fredag med besök av mamma/mormor. Önskar min mamma bodde lite närmare, men det är lite för långt för att bara komma över en dag!



Fin bok, bilden på Ebba i den turkos/blå klänningen var underbart fin!



Jaaa om en vecka ses vi, ska bli jätteskoj! Hoppas på lika fint väder som det är i dessa dagar. Har du stassen klar? Det har INTE jag, hua får huvudvärk av tanken. Hittar inget som passar på mig, har kikat i Paris, Barcelona och här hmmmm! Får gå i en säck dit och "gömma" mig och kroppen, haha!



Ha en mysig kväll nu!



Stor kram

2 i min lilla lilla värld:

skriven

Ja, varför är inte Madde med mer?

3 D I N À R À s:

skriven

Jag är själv inte så fascinerad av kungahusen men ack vad härligt med sagobröllop! Jag o barnen satt klistrade idag. De älskar ju allt som ar med prinsar o prinsessor att göra. Och bröllop såklart. Hoppas att ni hade en mysig dag. Kram

4 elinjosefine:

skriven

Ja visst var det vackra i går! Satt och kollade lite på jobbet :)

Önskar er en strålande lördag!

Kramar

5 Michelle:

skriven

Har också köpt Ebbas bok Kungligt snygg! Jag som älskar kungligheter (och kändisar) var bara tvungen när den kom ut i affären. Tycker dessutom mycket om författaren och den stilsäkra bloggerskan Ebba Von Sydow, tycker hon är så trevlig och gullig!



Ha en fin Valborg Katta!



Kramar

6 Madeleine:

skriven

Jag har precis hämtat ut mitt paket med Ebbas bok. Ser fram emot en massa mysig läsning!

7 Emma:

skriven

Jag längtar efter att läsa boken, den ligger hemma i Sverige och väntar på mig.



kram från Emma i Shanghai

8 Jenny:

skriven

har köpt den boken också, gillar den mycket! Hoppas du har en fin helg föresten!

Kommentera här: