Julkommersen är igång!


Tomtar, renar och julgransdekorationer så långt ögat kan nå. Ho ho ho!
 

Bruka Design visar upp en vit och beige jul i år. Den vita julstrumpan som fick följa med oss hem skymtar till höger i bild.
 


Barnsoritmentet är smått underbart ute på Jakobssons och danska Rice tillhör favoriterna!  

Kan bara inte hjälpa det!

Mina ögon börjar tindra så fort jag ser att julsakerna börjar komma fram i butikerna och i år känns det självklart extra speciellt eftersom det är Philips första jul!

Idag kom jag hem med årets första juldekorationer. Klapparna är jag så gott som klar med redan nu men julpiffet behöver nästan alltid en liten uppfräschning från föregående år. 

Idag blev det ännu ett besök på Jakobsssons Möbler i Odensbacken och vi kom hem därifrån med en ny adventsljusstake och en vit julstrumpa från Bruka till Philip. Älskar traditionen att hänga en strumpa på sänggalveln kvällen innan den 24:e och se om nissen varit där under natten på julaftons morgon. Så mysigt!

Ikväll blir det mozarellagratinerade gnocchi med en tomatsås enligt Paolo Robertos recept och strax blir det fyrans småsöta lördagsunderhållning "Så mycket bättre".

Ha en fin kväll!

Kram
1 Jenny:

skriven

Håller verkligen med dig om Jacobssons, tyvärr hade inte julsakerna kommit upp när jag var där. Får nog ta mig dit snart igen.

Hoppas du får en mysig lördag.

Kram Jenny

2 christin MODE inredning personligt:

skriven

härliga bilder! gillar med Rice =) Har inet riktigt börjat med pyntandet o tankar på det ännu...men ska shoppa i veckan så det får bli till att gå igenom lite innan dess :)



Visst blir julen lite roligare genom barns ögon =)



Hoppas du har en riktigt bra helg!

3 Zandra:

skriven

Hihi jag kan riktigt se hur du bli alldeles till dej bland julsakerna :-) Men de är bra mysigt och jag kan tänka mej att de kommer kännas speciellt i år just för att de är Philips första :-) Mysigt!

Blir iofs Lillprinzens första också men han kommer vara så liiiiten då men Mysigt ändå :-)

Så i år har faktiskt jag redan nu fått liiiite jullängtan hihi.

Eran middag lät smarrig, recept tack! :-)

Lördags Kram

4 Johanna:

skriven

Jag är också redo för julpiffet snart. Längtar :)



Ikväll gjorde jag Getostpastan med valnötter och rödbetor som du också brukar göra ibland. Gott! Det där gnocchireceptet ni skulle göra lät ju inte heller fel. Du får rapportera om resultatet sedan!



Kraam!

5 Carolines hemligheter:

skriven

De första riktiga föraningarna av att julen närmar sig är lika härliga varje år, plötsligt luktar det lussekatter när man stiger in på Pressbyrån och fler och fler affärer erbjuder julpynt och julkänlsor till oss som redan börjat längta efter december :-)



Hoppas att du/ni har en riktigt mysig lördagskväll, kramar!

6 Britta Bloggar:

skriven

Men det är ju så mysigt med jul!! Klart man längtar...

7 Anna:

skriven

Jag är precis likadan! Blir som en liten flicka igen när jag får julpynta. Det är ju så kul att kunna gå bananas med glittriga saker och pynt! Jag är inte så traditionell (röd-guld) utan gillar silver och vitt. Det passar mig bättre i smaken och vårt hem :)



Det är Vincents första jul också, så jag förstår verkligen hur du känner! Julstrumpa måste införskaffas här med :)

8 my:

skriven

Älskar julen, mys! :-D

9 Caroline:

skriven

Mysigt med julen - vi firar vår första i hus och ska försöka inhandla lite nytt modernt julpynt :)



Ha en fortsatt fin kväll!

10 Hanna:

skriven

Älskar med julen den är så mysig spec om det är helt vit ute :) o iår ska vårat hem vara julpyntat förra året orkade jag inte så höggravid som man var haha ska bli skoj och se om julgranen får stå kvar eller om William kommer riva hela haha;) det är mycket nej just nu i vårat hem! Allt är så skoj det man inte får göra och leksakerna är inte alls roliga längre! krams

11 Liza:

skriven

Tindrar också! En jul i min smak, beige och vitt... VILL HA!

KRAAM!

Liza

12 victoria (matplatsen/bloggfamiljen):

skriven

åh så mysigt, jag var ut dit häromdagen men då hade de inte fått upp några julgrejer så typiskt :( får väl bli ett besök till snart då :)



kram

13 Christine:

skriven

Så mysigt! ÄLskar Brukas saker! :)

14 Madeleine:

skriven

Åhhh vad mysigt med allt jul som börjar komma in i butikerna nu. Årets bästa månader knackar ju på dörren nu:)

Extra mysigt för er med Philips första jul. Blir det firande hemma i eran lägenhet i år också med släkten?



Tid att försöka få till en träff snart? Gärna med Philip=)



KRAM

15 Ibrahimdiana:

skriven

Good web with cool info. Thanks.

Kommentera här: