Rent hus med Christmas Clean


Rengöringssprayet Christmas Clean från Maison Belle Noël doftar underbart juligt av apelsin och kanel.

1:a advent idag! Mys!

Idag kan jag tyvärr inte bjuda på några stämningsfulla adventsbilder för jag har inte fått upp en enda vit stjärna i fönster än. Hoppsan sa!

Inte alls likt mig som ni hör men min lilla familj går alltid först och vi har haft fullt upp med både magsjuka och annat som slukat vår tid. Just nu är i alla fall Henrik uppe på vinden för att hämta ner alla jullådor så jag ska ta tag i adventspiffandet senare ikväll när Philip somnat för natten. Det ska bli så mysigt!

Idag har det varit full fart här hemma och vi har både hunnit med att tvätta och storstäda. Philips farfar kom över och lekte med Philip så vi kunde dammsuga och torka golven utan en viss liten Philip hack i häl. Han fullkomligt älskar dammsugaren, munstycket och dammsugarsladden så ni kan förstå hur enkelt det är att städa när det bara är han och jag hemma.  

Mitt nya rengöringsspray från Maison Belle som jag hittade på inredningsbutiken CE - inne uteStallbacken tidigare i veckan har fått visa vad det går för när jag fejat och gått loss i lägenheten så nu doftar det helt underbart av apelsin och kanel här hemma. Har med andra ord fuskat lite för att få till den där rätta juldoften eftersom det varken blev bak av lussebullar eller pepparkakor idag som jag planerat.

Just ja! Den nya mattan levererades i fredags och den blev perfekt under matrumsbordet i vardagsrummet. Den svarta ryamattan vid soffgruppen fick åka upp på vinden i samma veva och nu är det bara den vita soffklädseln som saknas innan jag är helt nöjd.  

Ha nu en fortsatt mysig söndagskväll och 1:a advent!

Kram
1 Magda- mamma till Noah:

skriven

Det är säkerligen en spray även i min smak, jul-lover som man är.



Förresten, att sätta tunna vita sidenband i julgranskulorna planerar jag att kopiera rakt av i år! Precis sådär lagom sött tycker jag, tackar för ispiration för jag vet inte vilken gång i ordningen! Trots att vi inte har identisk inredningsstil så får jag ändå massvis med inspiration här inne.



Trevlig första advent till er och hoppas ni slipper sjukdomar framöver!



Kram Magda

2 Tella:

skriven

Vilken matta blev det nu då? :)

3 Mia:

skriven

Åh den där ska jag gräva fram ur skåpet köpte ju nämligen den förra året:) doftar verkligen ljuvligt:)



Kul med nya mattan, gärna lite pics:)



Kram tjejen

4 sandra:

skriven

O jag som kom in här för att få lite första advent inspiration. ALla mina julsaker ligger kvar i sin låda . . . . jag vill köpa nytt !!

Men vet inte riktigt vilken linje jag ska gå. Vill ha det snyggt men kanske inte så traditionellt.

5 Linnea:

skriven

Hoppas du har haft en trevlig Söndag och första advent:)



Vad tycker du om fördommar?

6 John:

skriven

Julen 2004 när Linda badade la jag rosenblad i hallen. Jag la en filt på golvet bredvid granen och omringade den med ljus. Där förlovade vi oss den 27/12. Jag var en lycklig man

7 Emma:

skriven

Kan verkligen tänka mig att de doftar ljuvligt av denna spray du köpt. CE inne & ute verkar verkligen vara en affär där man kan finna mycket snyggt & roligheter!



Skönt att få städat nu när sjukdomarna är över! Måste kännas urgott att ha de gjort : - )



Sv: Trumpette har jag kollat upp i sockväg & dessa söta basketliknande varianter & golfskor,ballerina mm är ju verkligen så roliga! Blir nog ett eller flera inköp till Göte-Lina ; - )



KRAAM & fortsatt mysig advent

8 Madeleine:

skriven

Hoppas julstöket gått smärtfritt under kvällen. Snart är det väll dax för H att baxa in julgranen och för Philip att riva den;)



KRAAM

9 Caroline:

skriven

Vad piffigt med lite juldoft! Dekorerade med torkadfrukt och kryddor idag i adventsstaken och sambon blev alldeles till sig av den ljuvliga doften som luktade jul :)



Hoppas du har haft en mysig första advent!

10 Johanna:

skriven

Det där rengöringssprayet skulle jag också gärna lägga vantarna på, får se om jag springer på det på stan...



Hoppas ni haft en mysig 1:a adventskväll. Kramar!

11 Sessan ☆:

skriven

Den är helt LOVELY Christmas Clean. Förra året slet jag med att få tag i den lagom till jul, så i år köpte jag den redan i början av Oktober tror jag det var ;)



Inte bara luktar den FAB, den gör även rent!!



Kramar

12 Julia:

skriven

Den ser ut att lukta väldigt gott, ska nog försöka ta mig till CE och köpa hem en jag med, om dom finns kvar till säga :) Hoppas ni fick en mysig 1:a adventskväll igår. Idag får man verkligen klä sig varmt om man ska gå ut, -16 visade termometern imorse! Brr



Kramar Julia

13 17 Cherry Tree Lane:

skriven

Vilken fin och mysig blogg du har här! Jag älskar Maison Belles produkter, de är riktigt bra, snygga och doftar så gott. Önskar dig en fin start på veckan!

Kram C

14 Sofie:

skriven

Haha, kanske den perfekta julklappen för min karl - han har någon grej för rengöringssprayer och är helt crazy i att ha en bra upplaga med rengöringssprayer av olika slag.. ;-)



Den där var både lite snygg och fin dessutom! ;-)



Kramar

15 Anna Johansson:

skriven

Riktigt smart att köpa juldoftande spray. Kan du inte lägga upp en riktigt bild på mattan, är själv på jakt efter en liknande

16 Sandra | Inspirera Mera:

skriven

Jag kan tänka mig att den luktar riktigt gott!



Svar:

Tack! Roligt att du också har bloggat så länge, så grattis till dig också!

17 Ms. Kidelin:

skriven

Det där doftsprayet har man sett cirkulera lite här och var i bloggvärlden nu, börjar bli riktigt sugen på att testa det:) Annars får jag hålla till godo med ljuvliga doftljus sålänge:)

18 Elisabeth H:

skriven

Fin spray, som sikkert lukter godt også : )

19 Camilla:

skriven

Blir inte alltid som man planerat - blev inget bak av saffranssnittar för oss på advent som vi hade tänkt göra, ingen skyltsöndag heller..! Men ni fick massa annat gjort i form av cleant hem, bra bra! =) Måste vara skönt att få avlastning av Philips farfar, städa i lugn och ro, utan dåligt samvete ;-) Det finns iaf massa tid för piff än, låt dig inte stressas. (ps, har lagt ut lite efterfrågade bilder på hemmet ;)). Stor kram till dig

20 Hemma hos Katta:

skriven

Magda: Vad roligt!



Tidigare har jag köpt sidenband på rulle och pillat fast men i fjol hittade jag färdiga vita sidenbands-öglor på IKEA av alla ställen. Superbilligt och en perfekt lösning när man har måånga julgranskulor i sina gömmor!



Tack, tack! =) Kraam kraam



Anna: Det kommer, det kommer... Kraam Katta

21 Annie:

skriven

Tack för tipset! Jag och min väninna rusade iväg till CE´s igår och köpte oss varsin flaska:-) Den luktade underbart gott och helt plötsligt blev det kul att städa.



Stort tack!

22 freja:

skriven

finns sprayen att köpa på internet nånstans? :O

23 Hemma hos Katta:

skriven

Annie: Vad roligt! Tur att det fanns flaskor kvar för det blir alldeles för snabbt utplockat i juletid inne på CE!



Kraam /Katta

24 Linda:

skriven

Jag väntar mitt paket med Maison Belle Christmas nu... nu har jag sett så många positiva omdömmen att jag verkligen har höga förväntningar. Tänk om jag vetat att de fanns på CE då hade jag kunnat handla de där.. nu kommer de på posten.

Kommentera här: