Mammanostalgi


Nyårsafton 2009, BF och plus 12 kg. Klackarna åkte av redan innan förrätten...


15 januari 2010 och en fyra dagar gammal liten Philip.

Igår på Mors dag gick jag igenom alla mag- och bebisbilder vi tagit hittills och hjälp vad nostalgisk jag blev! Det blev inte bättre av att se den lilla filmsnutten med Katrin Zytomierska och sonen Ringo som hennes Bingo gjort. Om ni inte redan sett filmen som finns på deras bloggar, se den! 

Magbilden
är från nyårsafton, som var dagen Philip var beräknad till, och på den andra bilden är han bara fyra dagar gammal och vi har precis kommit hem från tre kaotiska dygn på BB.

Våra första veckor ihop utanför magen var verkligen intensiva, puh! Philip fick inte i sig tillräckligt med mjölk så dagarna och nätterna bestod av två saker. Maratonamning och gallskrik. Obefintligt med sömn! Vet inte varifrån jag fick energin men vi tog oss igenom det vilket känns som en styrka i sig.

Idag nästan fem månader senare känns den första tiden väldigt långt borta även om jag minns allt som igår. Idag har vi världens snällaste och gladaste lilla kille här hemma. Min Philip!

Mammalycka!
1 Michelle:

skriven

Underbart inlägg och en supertrendig gravid mamma!

2 Minni:

skriven

Känner igen mig!



Det är så härligt & nostalgiskt att titta på gamla mag- och bebisbilder. Jag måste erkänna att jag har bebisfeber, fast min lilla pojke är endast 7 månader gammal. Vi hade också jättekrävande nyfödd bebis, men nuförtiden är han så nöjd och glad. :)



Hoppas du och Philip har en bra dag!

3 Pillan:

skriven

Ja tiden går rasande fort särskilt när man fått barn tror jag... Och man glömmer lätt dom "svåra" och jobbiga stunderna, kanske tur det... Såg också Katrins film och läste hennes skräckberättelse, lite stressad blir jag allt,Gulp!



/Kram Pillan

4 Veronica:

skriven

Tänk att man har oanade krafter som nybliven mamma, man orkar trots allt!

Ha det bra!

Kram Veronica

5 Nilla:

skriven

Tiden har en märklig förmåga att gå både fort och långsamt på samma gång med de små :-)



Hoppas att ni får en jättefin 1:a juni!



Kram

6 Carolines hemligheter:

skriven

Den bilden på Philip är ju helt otroligt gosig! Förstår att mammahjärtat klappar lite extra när du ser på den :-)



Hoppas att du har en skön tisdag, kram!

7 Anette:

skriven

Hejsan!! Fina bilder. Vill bara säga att jag gillar stavningen till Philip. Våran dotter heter Josephine och vi valde att stava med ph. Har inte ångrat det en sekund, fast det var länge sedan nu, hon fyller 18 i september. Ha en bra tisdagskväll. Hoppas solen skiner på er. Kraam Anette

8 Anna - Starwoman ☆:

skriven

Du var (är fortfarande såklart) så piffig och snygg trots att du var höggravid. Stil på dig helt enkelt =) Fint du skrivit, kan tänka mig att det är en underbar och speciell känsla med en liten bebis.



Bilden på Philip är ju hur söt som helst, minns när den kom upp på bloggen där i januari redan, sötnos!



Hoppas du får en mysig tisdagskväll, kram/Anna

9 Zandra:

skriven

Alltid så stylish! :-) Med eller utan gravid mage.

Och lillkorven va ju såååå liten. Häftigt att gå tillbaka bara ett par månader och se hur stor han blivit. Mys!

Kram

10 Annas inspiration:

skriven

Vacker mamma & vacker son :-)



Vad superskönt att bara gå upp 12 kg, det har jag gjort snart...hur ska detta sluta?!!



Har också läst katrins inlägg, tårarna kom när jag tittade på filmen, underbart!!!



ha en bra kväll,

kram Anna

11 Sofia:

skriven

Åh, jag brukar också sitta och vara nostalgisk bland alla mag- och nyföddbebisbilder. Att man har haft det lilla livet i magen känns nästan overkligt så här i efterhand - det är verkligen ett mirakel!

12 sofian:

skriven

huff, sådär sexy mama hoppas jag att jag också är när jag når BF om en sisådär tre-fyra månader. Tumme upp!

Kommentera här: