Bilder från gårdagens walk


Sverige är oslagbart vackert på sommaren när det är fint väder och nedräkningen inför semestern har börjat. Har ni inte smakat nya Ramlösa Rabarber så är det ett hett tips! Fräsch och somrig smak!

Igår när vi var ute och gick så passerade vi några av mina favoritvillor här i stan. Precis när vi gick förbi mitt absoluta drömhus så såg jag att det pågick ett dop i trädgården. Det var verkligen så fint! Gästerna var helt klädda i vitt, solen strålade från en klarblå himmel och körsbärsträden i trädgården blommade för fullt. Den idén måste jag bara spara inför eventuella syskon längre fram!  

Underbara lördag! Har sovit som en prinsessa inatt! Pappa Henrik gick upp med Philip både inatt och imorse så nu är jag förhoppningsvis utvilad för en hel vecka framöver, skönt! 

Ikväll ska Henrik iväg på herrmiddag så jag och Philip ska hem till Ullis, Niklas och lilla Mira för att se finalen av Eurovision. Schlagerkväll! Håller tummarna för att våra små sover sött hela kvällen så mammorna kan gotta sig i schlager och titta på finalen i lugn och ro.

Schlagertippar att min favorit Danmark, Rumänien (med glasflyglarna) och det påkostade bidraget från Azerbaijan kommer vara med och fightas i toppstriden men det kan som vanligt gå precis hur som helst.

Får lägga in en brasklapp för Frankrikes minst sagt dansvänliga sommarplåga "Allez Olla Olé" som också kan bli riktigt farlig ikväll. Spännande, spännande!

Ha en riktigt bra kväll så hörs vi imorgon igen! Då är det Mors dag!

Kram
1 Annas inspiration:

skriven

Tack för länken raring!



Hoppas ni får en mysig schlagerkväll,

massor med kramisar

2 Hanna:

skriven

Låter som en trevlig lördag! Hoppas ni får en bra kväll du och Philip. Själv har jag missat hela schlagergrejen i år, så det kanske är läge att kolla in det ikväll!



kram

3 C:

skriven

Hoppas ni får en riktigt trevlig kväll! : )

4 Pernilla:

skriven

Vi ska döpa vår tredje dotter nu på söndag och jag tänkte höra med dig vad ni hade för buffémat på Philips dop. Ganska skönt med catering... Blir ju en hel del att fixa med ändå.



Trevlig blogg du har!!

5 Sara:

skriven

Tyckte du rätt bidrag vann eurovision ? Ha en fin morsdag :-) Kram

6 christin:

skriven

Vad mysigt! Jag ska själv iväg på en utflykt i solen nu till något mysigt fikaställe :) Hoppas du får en fin dag!



Kram

7 Linda - Inspiration, Inredning, Design:

skriven

Ja visst är det vackert! Speciellt när allt börjar slå ut och det är så grönt och fint. Vilket syns tydligt på dina fina bilder:)



Hoppas du får en fin första "egna" Morsdag

Kramar

8 Elin:

skriven

Grattis på mors dag, fina mamma-Katta :)



Åh vad jag önskar att det fanns Ramlösa, Loka eller allafall något liknande här i Turkiet...



Kramkram!

9 Hanna:

skriven

Då får man ta o testa den:)

10 Madeleine:

skriven

Hej igen.



Onsdag hinner jag tyvärr inte. Men kan vi inte satsa på bion nästa vecka då för då är väll ni fortfarande hemma? Tycker också att det blir lite för stressigt med bio på lördag, man bli ju rätt "seg" av bio också...haha



Kan tänka mig en sväng upp på stan under morgondagen, ska dock till sjukhuset mellan 14-15.



KRAAM

11 Hemma hos Katta:

skriven

Pernilla: Nu ska vi se här! Vi valde ett färdigt bufféalternativ som bl.a. bestod av en bulgursallad, en pastasallad med soltorkade tomater, kycklingfiléer, en dijonkräm, basilikavinägrett, nybakad foccacia... Kanske har glömt någonting men det var jättegott och supersmidigt att slippa alla förberedelser eftersom delar av buffén var varm.



Hoppas dopet blir lyckat! Kram /Katta

12 Madeleine:

skriven

Då kör vi på det!



Ska vi ta en fika innan ditt besök hos optikern? Eller är det bättre vid 15? KRAAM

13 Madeleine:

skriven

Haha jag vet vad du syftade på:) Dagen är inte slut ännu...



Utanför EH blir toppen. KRAAM

14 johanna:

skriven

Hej, läste inlägget o undrar om ditt favorit hus är min bästa väninnas hus, som ligger i hörnet av Hagag o Folkkungag, de hade nämligen dop i maj och min väninna älskar vitt. Bara nyfiken.

Har läst din blogg ett bra tag, men aldrig kommenterat.

15 johanna:

skriven

tänkte att jag skulle skicka länken till min väns inredningsföretag, där har du bilder från hennes hem, på hagagatan. www.vitinredning.se, hon äskar vitt så mycket att på deras bröllop var alla gäster läs tjejerna vitklädda, med inslag av silver, och killarna bar smoking, till och med tårtan var helt vit, inuti med, den var sååå god, de gifte sig på Yxtaholms slott vilket också är vitt;)

Hälsn. Johanna

16 Hemma hos Katta:

skriven

Johanna: Har spanat in länken du skickade (tack!) och det ser urfint ut. Kul att hon även öppnar en webshop snart! Bröllopet låter som en dröm, i vitt! =) Ska verkligen ta med mig den idén inför framtiden för det låter jättefint med även alla gäster klädda i vitt.



Kraam /Katta



Kommentera här: