Sommarfräsch i håret


På salong Unikt tidigare idag.

Så där ja! Nu är jag något ljusare och har fräscha toppar igen - så skönt! 

Det körde ihop sig lite under dagen så Philip fick vara med mig på salongen. Henrik kom in med honom lagom tills det var dags att skölja ur slingorna. Han satt snällt i mitt knä och tittade storögt på allt omkring sig medan min duktiga frisör Mia kortade av mitt hår med någon centimeter. Väldigt spännande tyckte han. Speciellt ljudet av fönen och alla speglar! 

Efter salongen hann vi med en sväng i butikerna för att spana in rean innan vi tog en snabb promenad hem för att hinna med den vanliga kvällsrutinen. En portion havregröt och sen godnatt!

Imorgon ska vi åka och köpa en liten babyflytväst till Philip som han ska ha när vi är ute med båten. Är ute efter modellerna Kid Safe eller Baby Safe från Helly Hansen som fått bäst i test. Vi ska även försöka få tag i ett smidigt uv-tält som han kan ligga och leka i när det är varmt ute.  

Nu blir det måndagsmys och sköna soffan för min del!

Kram

1 Charlotte:

skriven

Satt Philip i ditt knä under hela frisörbesöket? Wow!



Vore så kul att läsa om era nattningsrutiner! Sover han i egen säng, somnar han själv, gråt m.m.?

Nog för att våra barn är underbara, men lätt är det ju inte alltid och det vore "kul" att läsa om hur du hanterar vardagens utmaningar och att det faktiskt ibland kan vara väldigt tufft att vara föräldra-"ledig"...



Kram!

2 Jenny:

skriven

Hej Katta! Ser så mysigt ut där på västkusten, blir riktigt sugen på att ta en liten bilsemester neråt landet i sommar :-) Tänkte att du kanske har nåt bra tips på vart det är fint att bo där nere ?

Kram och tack för en superhärlig blogg!

3 Sofia:

skriven

Fina bilder nedan från er Midsommar!



Skönt att bli fixad i håret och så bra att lilla Philip satt duktigt i knät. Sånt underlättar :)

4 Tella:

skriven

Hej, jag kikar igenom din kategori med recept. åh så mkt gott du har lagt upp där. Jag har nu suttit och skrivit ner en del saker som ska testas här hemma. Hoppas det är ok om jag länkar till dig när jag lägger ut resultatet!? :) Ha en fin dag. Kram Tella

5 Sofia:

skriven

UV-tält lät som en bra idé, du får gärna skriva om det ifall ni köper ett. Kan vara en bra grej att ha på stranden i sommar! Kram!

6 Hemma hos Katta:

skriven

Charlotte: Vet du! Jag har faktiskt börjat knåpa ihop just ett sånt inlägg. Vet att du frågat om sovrutiner tidigare och andra med dig så nu ska det bli av. Ska försöka publicera det så snart jag bara kan!



Ha en riktigt bra kväll! Kraam kraam



Sofia: Ja det underlättade verkligen! Min frisör var rätt chockad! =)



Kraam /Katta

7 Madeleine:

skriven

Perfekt att Philip kunde hänga med till frissan, fast jag är inte förvånad.



Ha en skön semester nu.



Kram

8 Annas inspiration:

skriven

Vad härligt att vara nyfriserad,

jag längtar efter mitt besök på fredag!



Kramis

Kommentera här: