Dagens pulkatur


Pulka-Philip i fuskpälsmössa från Lindex, vinteroverall från Åhléns och tossor från Polarn O. Pyret.

Godkväll onsdag!

Idag blev det ännu en promenad i vinterlandet utanför med Philip i julklappspulkan. Idag hittade vi även en perfekt liten kulle alldeles här i närheten så i helgen får det nog bli ett premiärbesök till den lilla pulkabacken.

Har även passat på att gå igenom halva lägenheten i jakt på jubileumsnumret av ELLE Mat & vin som jag måste städat undan i farten när jag rensade bland tidningarna sist. Hade nämligen för mig att jag sett ett smarrigt tårtrecept på en chokladtårta med hallonmoussefyllning och chokladfrosting och mycket riktigt hittade jag receptet i just jubileumsnumret. Perfekt! 

Nu i januari väntar inte mindre än tre födelsedagar som ska firas så det kommer bli ett gäng tårtor som ska bakas. Inte mig emot nu när jag har min nya fina Kitchen Aid som hjälpreda i köket!

Nu ska jag och darlingen gosa ner oss i soffan för att se "Den gröna milen". Det vankas filmkväll!

Kram
1 BLONDETTY:

skriven

Vad söt han är lilla goa Philip! Härligt när de får leka i snön!



Här pågår också receptplanering. Det blir nämligen nyårskalas här hemma och då är det ju en del som måste fixas med!



Ha nu en skön filmkväll!



Kram!

2 Malin S:

skriven

Vilken stylish cooling han är med pälsmössan =D



Ha en mysig filmkväll!

kram

3 Sandra:

skriven

Vad söt han är i sin mössa! Lite små avundsjuk på din Kitchen Aid, skulle passa perfekt här hemma med :-) Får nog bli att skriva upp på önskelistan!



Kram!

4 Anna - designnörden:

skriven

Haha! Vad söt han var i pälsmössan :)

5 Camilla:

skriven

Sötaste Philip!! Hihi, uppskattades pulkaåkandet? Min lilla Bianca somnade ju på vägen hem efter vår tur här i sist..hm...



Vi har förresten också köpt vinteroverollen, Parvel, och det ser minsann ut som att det är samma modell, med den lilla fickan där fram på bröstet :-) Köpte även en vintermössa till med päls, fint.



Ang din fråga om B går än, ser jag missat den helt. Ännu går hon inte själv, utan bara med hjälp som t ex gåvagnen. Har gjort det ganska länge dock, och på självaste julafton tog hon hela tre steg själv! Så nu är det nog i görningen..=)



Kram kram från oss!

6 Ullis:

skriven

Det var mycket fina kort på en mycket söt liten pojke!!! :) Bravo Katta att du ser Gröna milen!! En av mina favvofilmer ju! Du kommer inte att bli besviken! Hörs snart, men ses inte förrän nästa år ;)

Kraaam på er!!

7 Vita villan:

skriven

vilken cool mössa! =)



//Maria

8 Barnens Hjältar:

skriven

Vilken underbar mössa, måste se om den finns kvar på Lindex :-)

9 Hanna:

skriven

Så söt Philip är i nya pulkan!



Ja, jag skulle inte ha något emot en Kitchen Aid, den står högt på önskelistan till födelsedagen! Mamma och pappa har en som jag använder en del nu när jag är hemma. Vi använde den senast i går när pappa skulle göra en god mix till lammfärsbiffarna. Toppen till både mat och bak och dessutom finns det bra delar att köpa till!



Kram!

10 Linda - Harmony Home:

skriven

Det ser ut som han trivs i sin nya pulka:)

Vilken härlig mössa han har.



Kram /Linda

11 michaela (gravid v38):

skriven

så härligt att han har blivit så pass stor att ni kan hitta på lite mer aktiviteter med honom...första pulkabacksåket är ju inte illa ;)

12 Sara:

skriven

Sötaste philip! :-)

13 Anette:

skriven

Hejsan!! Vilken härlig mössa Philip har. Idag (torsdag) har jag ettårsjubileum här på din blogg. Kommer ihåg att jag blev så nyfiken för att ni skulle ju få Philip vilken dag som helst. Sen älskar jag din blogg också så klart. Tänk vad fort ett år går. Ha nu ett riktigt GOTT NYTT ÅR!! kraam/Anette ♥

14 Magda- mamma till Noah:

skriven

Så fin han är lille Philip i sin pulka! Och mössan sen då? Såå tuff!!



Har förhoppningar om att få se en och annan av Philips julklappar framöver, troligen kan jag få lite inspiration till Noahs födelsedag :).



Grattis till din Kitchen Aid!



Ha en härlig nyårsafton!!



Kram Magda

15 AnnaMalin:

skriven

Men så SÖT han är!! :-)

16 Hemma hos Katta:

skriven

Anette: Vad roligt, grattis grattis till oss båda två, eller hur man nu ska säga!?! Håller med dig om att året gått otroligt fort även om det känns vääldigt länge sen den där dagen vi åkte in till förlossningen och han kom ut som en liten minibebis.



God fortsättning och ett riktigt gott nytt år till dig! Kraam /Katta



Magda: Visst känns det galet att snart ha en liten 1-åring att fira!?



Självklart måste jag visa upp vad Philip fick av tomten i julklapp. Det var en hel del kan jag säga, oj oj! Lovar att ta bilder på godbitarna väldigt snart!



Kraam på dig och Noah!

17 Evelina:

skriven

Vilka härliga bilder på sötaste lillkillen! :)

Älskar pälsmössan! Kramis E

Kommentera här: