En sån där måndag


Min kväll! Boken "Guccikrigen" av Jenny Gucci, tända ljus och en god chailatte.

Håhåjaja! Idag har jag varit en riktigt trött mamma!

Philip bestämde sig nämligen för att vara vaken några timmar inatt vilket resulterade i ett stort minus på sömnkontot för oss båda två. Han var hur pigg och glad som helst medan jag bara ville sova vidare. Gäsp!

Vi har varit väldigt bortskämda med en son som sover jättebra och det var ett bra tag sen vi slutade gå upp för att ge honom mat på nätterna. Han somnar nästan alltid vid 19.30 och vaknar på morgonen någongång mellan 06-07. Så har det sett ut under i princip hela sommaren men inatt var allt som bortblåst. Puts väck! Håller tummarna för att det bara var en engångsföreteelse för annars får det nog bli ett litet krissamtal till Henrik i Sthlm.

På grund av nattens bravader fick vi tyvärr avboka både det ena och det andra idag så vi har bara varit hemma. Lekt, sittränat och gjort ett tappert försökt att vila och ta det lugnt!

Imorgon blir det i alla fall en promenad med "mammorna" på eftermiddagen. Det kan vi behöva efter idag!

Kram 

ps. Idag har jag varit en så trött mamma att jag nästan glömt gratta Philips fina gudmor Lisa på hennes födelsedag. Hoppas grattiskortet kom fram och happy birthday från oss!
1 Katja:

skriven

Hej! Hittade till din blogg via Starwoman och kikar in här lite då och då, men har aldrig kommenterat tidigare. Ville egentligen bara gratulera till en jättefin blogg och "Keep up the good work"!!

Ha en fortsatt trevlig kväll!! Hälsningar, Katja

2 BLONDETTY:

skriven

Hoppas att han snabbt kommer tillbaka i rutinerna lillkillen för man blir ju HELT slut när man inte får sova!



Jag ammade delvis i ett år och det gjorde att det är först nu Hugo börjat sova hela nätter. Det tar på en så hoppas att han och framför allt du får sova gott i natt!



Ta hand om dig och mys ikväll!



Stor kram!

3 Malin S:

skriven

Ja du, alla dagar kan man inte vara på topp. Varken barn eller mamma ;) Jag är dunderförkyld och det är ju sådär när man ska underhålla en aktiv ettåring. Men lyckligtvis verkar Amy klarat av höstens första (men gissningsvis inte sista) virus bättre än vi vuxna. Nåväl, hon somnade vid 19 ikväll så nu har vi tid att kolla in en film innan vi ska somna för natten. Sov gott! (och hoppas P gör det samma!) kram

4 Johanna:

skriven

Jag har lite likadant fast här hemma är det en hostande sambo med bronkit som håller mig vaken :) Hoppas vi båda för sova i natt iallafall! Kram Johanna

5 Anonym:

skriven

Vilken tur en del har:)min lilla skrutt vaknar på tok för ofta om nätterna så man går på ständig sparlåga:( kram o hoppas det håller isig för er.

6 Jenny:

skriven

Hej i kvällen!

Hoppas du får sova bättre inatt, här hemma har vi två förkylda tjejer o speciellt minstingen Filippa vaknar hela nätterna så jag förstår din trötthet. Gäsp:)

Har en karl här hemma som oxå är trött (dock av annan anledning) han blir gaaalen & trött på mig när jag sitter vid datorn och hittar nya saker som jag bara måste köpa. Speciellt när jag har varit inne på din blogg. Hihi.

Ha en bra kväll. Kram Jenny

7 Elin:

skriven

Det är galet hur fort man vänjer sig vid att sova sina timmar. Fast det är klart i början har man ju en massa hormoner som gör att man inte somnar stående trots lite sömn... Hjälp, snart är det dags! Hoppas på en massa hormoner som håller mig vaken för just nu är det Zzzzz...

Hoppas på en bättre natt inatt för dig och söte lilla Philip!



Kram

8 Mia:

skriven

Hoppas du får bättre sömn i natt:) kram M

9 Josefin:

skriven

Myspys. En sådan måndagskväll har jag också haft. :) Hoppas du får sova bättre inatt.



Kramkram

10 Elle:

skriven

Jobbigt värre ;) Undra om det kan bero på att han lärt sig att sitta precis?! Mina barn har alltid fått en liten fas med nattstrul i samband med att de lärt sig något nytt (utvecklingsfas)tex. sitta, krypa, stå, och gå nämligen! Då ska det nämligen övas nattetid. Det är som om den lilla kroppen måste sno runt, sätta sig upp, klättra och sparka och ha sig.. Jobbigt! Det brukar hålla i sig en vecka eller max två för oss innan det släpper (tills nästa gång ;) men jobbigt är det, härda ut!! Hoppas på en engångsföreteelse annars :)

11 Cicci:

skriven

Vi får hoppas att Philip kommer att sova gott i fortsättningen! Läste Guccikrigen under min semester och gillade den väldigt mycket. Den är säkert en bok i din smak också.



KRAMAR!

12 Anna:

skriven

Jag håller med Elle här ovanför, det kan vara så att han sover dåligt pga av han börjar bli mera aktiv (t.ex. sitta).



Min W sov dåligt i somras när han lärde sig krypa, det tog många nätter innan det blev bättre. Håll ut om det fortsätter, det blir bättre :) Kram

13 Mia ☆:

skriven

Hoppas ni har sovit bättre i natt =) Du såg ut att ha en väldigt mysig kväll i alla fall. Den där boken har jag inte läst, är den bra?



Kram!

14 Charlotte:

skriven

Har samma typ av nätter just nu... Eller inte att min V är vaken (8 månader) utan att han buffar runt, gnäller, gråter i sömnen, ska amma m.m. Sover fruktansvärt dåligt. Men han har precis börjat ställa sig upp och gå längs möbler, så jag håller med Elle - utvecklingsfas!



Hoppas du fått sova inatt! Och att du ringer hem din man om du behöver.

Styrkekram!

15 Cecilia:

skriven

Åhh, jag vet hur det känns när man inte får sova. Inatt kunde inte vår kille somna om då han vaknade vid halv tolv. Han är förkyld stackaren.



Guccikrigen är en bra bok, jag blev bara så otroligt sugen på Gucci-shopping när jag läste den - vilket inte är det bästa för plånboken i alla lägen. :-)



Ta hand om er!

Kram C

16 Cecilia:

skriven

Hej igen,

såg att våra pojkar har likadana jackor från Benetton. Har du sett att de har samma modell för hösten som är fodrad? Dessutom har de finaste kviltade jackan i "Barbour-stil" med krage i manchester i marinblått - den är inhandlad inför hösten! Visar en vild på bloggen när han har jackan!



Kram igen

17 Linda:

skriven

Ser gott och mysigt ut!

Du måste berätta om boken är bra



Linda

18 sandra:

skriven

Sådana nätter är inte roliga! Min minsta sover också ganska bra nu, fast han vaknar ofta en gång på natten/tidig morgon för en flaska men somnar oftast om direkt efter! Kram

19 Hemma hos Katta:

skriven

Vad skönt att det inte bara är jag som påverkas av lite sömn. Höll på att bli galen där i januari när Philip enviades med att somna först halv fem (!) på morgonen. Efter några veckor gick det åt rätt håll som tur var...



Ser att det är många av er som skriver att era små haft problem med sömnen när det är en ny utvecklingsfas på g! Det kan mycket väl stämma, har faktiskt aldrig tänkt på det tidigare!



Stor kram till er alla som delar med er och tar er tid att kommentera här inne!



/K



ps: Till Jenny! Hi hi, stackars din man! Du kan hälsa honom att min H inte heller blir helt överväldigad när jag gång på gång hittar fina saker som jag tycker att vi behöver. Kram

20 Emma Jonsson:

skriven

Hej!



Är en ny läsare av din blogg. Tycker ditt vardagsrum verkar grymt fint, får man fråga vart du köpt möblerna?



// Emma

21 Hemma hos Katta:

skriven

Emma Jonsson: Välkommen hit får jag börja med att säga! =)



Vad roligt att du tycker det, nu ska vi se här! Soffan, väggskåpet och tv-bänkarna kommer från IKEA. Soffbordet, matrumsbordet plus stolarna kommer från MIO. Taklampan är en Kartell!



Ha en fin kväll! Kraam K

Kommentera här: