Idag för ett år sen...


Det var världens bästa måndag och den 27 april 2009.

Idag är det på dagen ett år sen vi fick veta att Filip låg i min mage!

Vi lät första tolv veckorna passera innan vi berättade den glada nyheten men för familjen och kollegorna gick det inte att hålla hemligt speciellt länge med tanke på hur jag mådde. Mitt gravidillamående satt i från maj till september och såhär i efterhand var det betydligt värre och mer påfrestande än själva förlossningen. Gick knappt utanför dörren på hela våren, herregud vad jag mådde illa!

Den 11 maj blir vår lilla kille hela fyra månder. Han växer så det knakar så det börjar snart bli dags för första smakportionen och ett byte från ligg- till sittdelen Bugaboon. Aningen tidigt med sittdel kanske men han får snart inte plats med sina långa ben!

Idag tog vi en promenad ner på stan för att fixa några ärenden. Passade även på att uppdatera Filips sommargarderob inne på Åhléns. Vita byxor/shorts och en randig tröja i sailor-stuk fick följa med hem. Helt underbart vårväder ute idag så Conversen åkte givetvis på!

Ha en fortsatt bra kväll! Kram
1 Emelie:

skriven

Ja den dagen glömmer man aldrig. Jag var mest förvånad när pluset uppenbarade sig.

Jag håller med, illamåendet var förskräckligt! Jag spydde hela graviditeten och var så glad för att det var två där inne för jag lovade mig att aldrig göra om det hahah.

Tiden går fort!

kram

2 Malin S:

skriven

Det är verkligen en speciell dag när man ser det där plusset (eller streck eller bokstäver...;). Och nu är varje dag världens bästa eftersom vi har de små hos oss =D kram kram

3 Mikaela:

skriven

Hej Katta!

Riktigt ryser av härliga minnen som dyker upp då jag läser detta inlägg. Den dagen glömmer man inte i första taget.



Tiden går verkligen fortare för varje dag känns det som. Har inte hunnit skriva grattis här så det får bli ett grattis i efterskott och dessutom tusen gratulationer till ert nya hem. Ska bli minst lika roligt att fortsätta följa er och jag är spänd på vad för nya ting som skall dyka upp i huset.



Stora kramar Mikaela!

4 Zandra:

skriven

Ååå! Tiden har verkligen gått fort.

Men usch illamåendet låter verkligen inte kul alls, men sen fick ni ju också en sån fin kille :-P För att se de positivt alltså hihi.

Ha en skön kväll.

Kramar

5 Petra:

skriven

Jag håller också med,illamåendet var fruktansvärt! Men vilken belöning man får sen efter 9 månader! :) Vi har börjat ge smakisar,men vår kille gillar det inte! Men,vi kämpar på så kanske det snart går bättre! Har du tips att dela med dej som ni har fått?



Kram!

6 Kidelin bloggen - Therese:

skriven

Så stor han redan börjar bli:) Smakportionerna kommer jag ihåg, det var ett stort steg tyckte jag. Ha en fin kväll. Kram kram

7 Åsa:

skriven

Jag minns också den speciella dagen. Det var julafton -07 och bättre julklapp än det är ju svårt att få. Mådde också otroligt illa och kräktes flera gånger om dagen så det var ju ganska svårt att hålla det hemligt...

Idag var vi också på stan och fixade lite ärenden. Var inne på CE och lättade lite på plånboken. Oj, vad mycket fint det finns där.

Kram

8 Magdalena:

skriven

Minns när jag läste det inlägget om världens bästa måndag att jag tänkte på just det med att du väntade barn :)

9 Mamma mina:

skriven

Om du vill följa min blogg så kan du lämna ett meddelande på min melj så kan du får inloggnings uppgifter :)

[email protected]

kram kram

10 Annas inspiration:

skriven

Oförglömlig dag!



Vilken pärs att må dåligt så länge, men du fick såklart lön för mödan. En urfin gosse :-)Längtar såå efter vårt lilla knyte!!!



Ha en bra kväll

KRAM

11 Anna:

skriven

Vad kul med nytt hus! Jag vill också flytta. Kollar hemnet varje dag men det är ju så sjuka priser i Sthlm.

12 Nilla:

skriven

Vilken rysare det är när stickan visar +, så underbart! Grattis till husköpet, underbart att flytta till ett nybygge :-)



Ha de fint!



Kram

13 Ulrika:

skriven

Om man får fråga? Hur länge tog det för att bli gravida från det att ni bestämde er för att ni ville ha en liten?



Kram

Kommentera här: