Cyklamen & andra höstblommor


Söt minicyklamen i kruka från Cult Design. En liten höstpresent från mamma och pappa. 

Till helgen ska jag nog gå på jakt efter höstblommor som tål kyla och frost till våra stora vita krukor balkongen. Både Zälls och CE - Inne Ute brukar ha helt fantastiska skyltningar nu på hösten så jag är övertygad om att jag kan hitta inspiration från båda butikerna.

Med tanke på att jag inte alls har begåvats med s.k. gröna fingrar så blir det förmodligen någonting enklare. Kommer med andra ord inte att lägga ner tid på att plantera blommor och växter i fina grupper men någonting höstfint borde jag få till. Eller så får jag helt enkelt köpa hem blommorna och överlåta planteringen till Henrik som kan det där betydligt bättre.

På sista tiden har det självklart varit fokusbebisen i magen och jag har knappt shoppat någonting, varken till hemmet eller mig själv, sen magen började växa men nu ska jag nog komma igen.

Senaste dagarna har vi nämligen varit inne i en spännande budgivning för en helt fantastisk bostadsrätt men så sent som ikväll drog vi oss ur. Självklart tråkigt men grundtanken har egentligen aldrig varit att flytta till större, och dra igång med ännu en renovering, precis just nu när vi snart ska bli tre i familjen så vi kör glatt på som vanligt. Nu när jag vet helt klart att vi blir kvar i vår älskade bostadsrätt ett tag till känns det äntligen som vi kan komma igång med alla inredningsprojekt som placerats på is för ett tag. 

Nu blir det tv-soffan och onsdagsmys resten av kvällen. Kram  
1 Susanne:

skriven

Älskar dessa vita blommor, jättefin bild :o)



Kram Kram

2 Madeleine:

skriven

Vad trist att budgivningen stack iväg men det var nog inte meningen att ni skulle bo där. Kommer nog dyka upp något annat längre fram:)



Gröna fingrara är det dåligt med här också...haha



Hoppas att du mår bättre nu! Många kramar

3 Johanna:

skriven

Hade lite misstankar om att ni hade flyttfunderingar men det fungerar säkert kanon att bo kvar, ni har ju ganska stort som det är. Blir kanske lite mycket att både få barn och flytta på samma gång även fast det är många som gör så. Kram

4 Emelie:

skriven

Här är en till utan gröna fingrar! Och ändå härstammar jag från en trädgårdsmästar familj, visserligen några led tillbaka i tiden men nån liten del av den ådran kunde man väl ha fått ärva?



Tråkigt när budgivningarna sticker iväg och man har gått och hoppats..

Fast jag tror nog att ni gör helt rätt i att stanna på "trygg mark" utan renoveringar och måsten när bebben kommer!

Ha en bra kväll sötis! kram

5 Karin:

skriven

Hej sötnos!



Jag tillhör inte heller kategorin "gröna fingrar", dessvärre gör inte min karl det heller =)



Hur stor är lägenheten ni har nu?? Tycker ni har en otroligt fin lägenhet, av de bilder jag sett...



Kramar!

6 Stämningsfullt / En bit av oss:

skriven

Skönt att man inte är ensam om att inte ha gröna fingrar fniss

Fint!

7 Ann-Louise:

skriven

Klokt beslut tror jag. Bebis tar tid...och ska få all uppmärksamhet. Plats har ni ju ett tag till. Var den nya lgh större??



Må så gott!



KRAM!

8 Josefin:

skriven

Vi har avslutat faktiskt en budgivning idag och vann!!!! Vilken lycka!!! :) Flyttar den 1 dec. Nu ska vi sätta igång med rensningen på allvar. hahaha.



Er lägenhet är fin och räcker väl ett tag till. Hur länge har du bott där?



Sov gott, kram

9 Erika:

skriven

SKÖNT med en bostadsrätt så man kan renovera och förhoppningsvis bara gå plus på det. Vi har en hyresrätt och det är inte lika kul när man inte kan göra det som man vill, det skulle bara vara att slänga pengarna i sjön. Men våran plan har aldrig varit att bo här alltför länge, max något år till. Funderar utmärkt att bo i stan tills barnen kan börja leka mer självständigt ute och här i stan finns ju ingen möjlighet att släppa iväg en liten på egen hand... Hoppas du o magen mår bra?

10 Lilla Viras Onelet:

skriven

*Inbjudan till Sveriges första onelet för baby och barn**



Idag, den 1 oktober, öppnas sidan www.lillavira.se där vi kommer att erbjuda er en vara per dag till ett pris klart under rekommenderade priser.



Som invigningserbjudande har vi ett Spjälsängsset med spjälskydd och bäddset från PolkaDesign.



Varmt välkommen!



/ Pernilla



* Onelet: Butik med en vara om dagen, till outletpriser!

11 DESIGN & STYLE:

skriven

Hoppas du hittar något fint till krukorna på balkongen, ljung blandat med andra blommor går alltid hem på hösten tycker jag :)

Känner så väl igen mig när du säger att det bara är fokus på bebisen i magen för det var likadant för oss innan vår älskade lilla kille kom.

Jag ser verkligen fram emot era kommande inredningsprojekt! ;)

Ha en bra dag! :) Kram

12 Mia ☆:

skriven

Vacker blomma! Kan vara påfrestande med budgivningar, och just att inte veta huruvida man ska flytta eller ej :) Har man bara plats är det ju ingen brådska, och ni verkar ju sannerligen trivas i ert vackra hem.



Ha en härlig torsdag, kram! <3

13 Petra:

skriven

Har du köpt någon skötväska ännu?

14 Hemma hos Katta:

skriven

Tack för alla peppande kommentarer! =) Kraam Katta



Design & Style: Ja ljung är supersnyggt nu på hösten. Klarar ju dessutom av en hel del kyla så det blir nog någonting ditåt. Tänkte jag skulle ner på stan imorgon och se vad som finns =) Yes, nu ska vi äntligen ta tag i barnrummet och nya arbetsrummet. Kraam



Petra: Nej det är faktiskt en punkt som vi inte har kunnat stryka på inköpslistan ännu. Har inte hittat "den rätta" än. Måste både vara snygg och funktionell, inte det lättaste tydligen... Tipsa gärna om du har någon favorit! Kraam

Kommentera här: