Lexington Baby


Ett vitt pumper pad från Lexington till vår lilla babypojke. Spjälskyddet finns även i randigt utförande i fägerna ljusrosa, ljusblått eller beige.

Som ni vet har jag varit på jakt efter ett fint spjälskydd ett bra tag och äntligen har jag hittat det perfekta från Lexington. Anledningen till att vi vill ha ett enfärgat spjälskydd är att vi planerar att bädda med mönstrade och färgglada påslakanset. Har svårt för att blanda olika färger och mönster när det kommer till inredning och barnrummet är inget undantag så färgvalet har stått mellan vitt och svart.

"You spend one third of your life in bed. Why not do it in beautiful products" 

Det har verkligen inte varit lätt att hitta ett helvitt spjälskydd. Antingen har det varit fel vit nyans eller för tunt vadderat men det här är både tjockt och mysigt när det kommer på plats. Ett extra plus för att det går att knyta både upptill och nedtill i spjälsängen vilken gör att det verkligen sitter på plats. Detaljer, detaljer! Henrik är långt ifrån överförtjust i Lexington och hela New England-stilen med alla stars och stripes men det lilla märket var lagom diskret även för honom så vi är båda nöjda med gårdagens inköp.

Imorgon ska jag till barnmorskan för prover och undersökning på förmiddagen och sen ska jag ta mig ner på stan för att möta upp bästa Madde. Vi ska fixa med några inköp och fortsätta med planeringen av bloggträffen som närmar sig med stormsteg. Tjejerna har bokat hotellrum och vi är redo att visa upp den bästa sidan av vår stad!

Nu ska jag svänga ihop kvällens pasta bolognese och sen ska jag bänka mig inför "Rosa Bandet-galan".

Ha en bra kväll, kram!

1 BLONDETTY:

skriven

Åh, vad kul att se hur ni boar för kommande bebis. Superfint spjälskydd. Ville ha ett likadant, men var tydligen bara jag som tyckte det behövde vara Lexington, ha, ha!

Så himla mysig blogg. Lycka till hos barnmorskan. Spännande! KRAMAR!

2 C:

skriven

Det ser jättefint ut, vad kostade det? : )



Förresten, tycker du inte de finns väldigt lite fint till pojkar i klädväg som inte är hysteriskt 70-tals mönstrat? : /



Har du hittat några fina plagg så tipsa gärna!

3 Saga & hennes mamma:

skriven

Det ser vitt, fint och fluffigt ut. Och här börjar det hända saker ser jag med spjälsäng och allt. Lillpojken kommer nog få ett alldeles underbart rum.

4 www.alexandrastyle.se:

skriven

NICE!!



//



www.alexandrastyle.se

5 Petra:

skriven

Sängen blir säkert jätte fin med spjälskyddet! Det är så roligt när du visar vad du shoppar till lill killen! :) Kram!

6 Erika:

skriven

superfint spjäslskydd du hittat! är själv på jakt efter ett skydd som har bad både upptill och nertill, det är toppenbra. Elwira hade ett från polkadot design när hon var mini och det har band nertill & upptill men det är ljust rosa med vita prickar och det tycker jag inte passar till min son =) Det är svårt att hitta spjälskydd med band upptill och nertill och precis som du säger rätt nyans så jag måste spana efter detta du köpt =)

7 AnnaS:

skriven

Hej sötis.



Åh det är ju bara såå roligt när du delar med dig av saker likt dessa! Fast ärligt talat så är alla andra inlägg av högsta intresse även de. =)



Jag har letat min halvt fördärvad (nåågot överdrivet ;-)) efter ett vitt spjälskydd som ska falla både mig och maken i smaken samt vara av mycket god kvalitet. Jag kan meddela att det enda som faktiskt föll oss i smaken var just ovan nämnda.=)



Lycka till hos barnmorskan!

Vi ska på RUL om nio dagar. Oj så nervöst.. och ack så roligt!



Trevlig helg!

Kram kram

8 Sofia:

skriven

Spjälskyddet är supersnyggt! Precis vad jag skulle välja, för som du säger så är det kul att kunna bädda med olika mönstrade påslakan utan att det blir rörigt.



Trevlig helg!

9 Hemma hos Katta:

skriven

C: Spjälskyddet kostade 1300 kr! Jag håller absolut med dig! Antingen är det för sockersött eller stormönstrat i alla regnbågens färger, not my cup of tea! Just nu väntar jag på att få hem mina små barngalgar så jag kan hänga upp några av plaggen ur garderoben och visa! Kraam



Petra: Jag hoppas också det blir ett bra slutresultat! =) Vad kul, det kommer nämligen mera... Kraaam



Anna S: Vad kul att vi är inne på samma linje ;) Det har verkligen varit jättesvårt att hitta ett kritvitt och varianterna som finns på exempelvis IKEA går faktiskt inte ens att jämföra med.



Vad spännande med rutinultraljudet! Jag har nog aldrig varit såå nervös inför någonting vad jag kan komma ihåg. Kunde knappt sova nätterna innan =) Lycka till! Kraaam



Sofia: Ja visst är det fint!? Skönt att jag inte är ensam om att gilla det enkla =) Ha en riktigt lyckad helg nu, kraam!

10 Evelina:

skriven

Hej! Var har du köpt den stora fina tavlan som hänger i hallen? Som skymtar på vissa bilder? Mvh Evelina

11 Hemma hos Katta:

skriven

Evelina: Den kommer tyvärr från ett galleri... Men jag blir jätteglad över att du gillar den lika mycket som jag gör! Kraaam

12 Ann-Louise:

skriven

Han kommer sova som en prins eller i allafall ha möjlighet till det om han behagar. Sova kanske han inte är intresserad av alls??



Hoppas det gick bra hos barnmorskan idag. Alltid kul att gå dit och få lite närmare kontakt med sitt barn =0)



Ha nu en fin helg och vad kul att ni snart ska ha er bloggträff!!



Kramar

13 Hanna:

skriven

Älskar lexington:) så fina saker:) Vi har inte köpt spällskydd än skulle vilja ha ett ljusblått eller något i den stilen men har inte hittat något jag har fallet förr det randiga vit o ljusblåa ränder som är lexington är fint men som sagt jag är rädd att det blir för mkt!

Hoppas allt är fint med er? Själv har man åkt på foglosning:(( Krams

14 jessi:

skriven

Fint med fina grejer till bebben! min kusin har massor av lexington till sina barn, tycker de håller o är så bra i kvalitén! De bar bland annat supersöta frottemorgonrockar!



Ha en härlig helg finingen!



15 Emma Lundbladh:

skriven

Kommer bli hur fint som helst i lillens rum!

Kommentera här: