Sista november


Tidig morgon och dimma! Det ska bli spännande att se hur länge den vita ljungen och silvereken ute på balkongen klarar sig när frosten väl kommer.

Godmorgon måndag och sista november!

Igår var det helt mjölkvitt utanför precis hela dagen och dimman verkar hålla i sig. Har varit mer eller mindre klarvaken sen halv fem så jag har med andra ord redan varit uppe ett bra tag...

Vi hade det så mysigt här hemma igår! Tände första ljuset och fikade på resterna av lördagens New York Blueberry Cheesecake med bästa Susanne och Henrik. Gott kaffe med julsmak i Filippa-muggarna. Det ska bli väldigt spännande att se om vi hinner ses någonting under jul och nyår eller om det rent av blir en babydejt i Sthlm längre fram i vinter nästa gång vi ses.

I veckan tänkte jag försöka hinna slå in julklappar, skriva julkort, julbaka och tvätta alla nya sängkläder så jag kan provbädda i vaggan och spjälsängen. Måste även försöka tvätta alla bebiskläder som hänger i garderoben och börja packa väskorna som ska med till förlossningen

Tänkte satsa på en stor väska till mig och Henrik samt skötväskan med kläder till bebisen. Har redan lagt fram några viktiga saker men det gäller att överväga allt som åker ner i packningen så jag inte tar med mig varken för lite eller för mycket. Som ni vet är jag väldigt duktig på att ta med mig alldeles för mycket saker när jag ska iväg och den här gången ska vi packa för hela tre personer. Blir spännande att se hur det går! 

Ha en bra start på den här måndagen! Kram 
1 LisaMarie:

skriven

Åh det låter som mysiga planer! Spännande att packa väskor till förlossningen ^^ Jag kan inte sluta tänka på The Body Shops supersöta hudvårdserie för bebisar "Buruti baby", den ska jag lätt shoppa loss på när jag själv blir gravid om den finns kvar då ^^

2 BLONDETTY:

skriven

Vad fint och mysigt du gjort det!

3 Tella:

skriven

Ett tips är att ta med några ombyten till bebisen. Jag tog med bara tre ombyten i bb-väskan och de blev snabbt smutsiga. :)Denna gång blir det betydligt fler för mig..så sambon slipper ila hem och raffsa med fler kläder mitt i euforin av att man just fått ett litet mirakel.



Ha en fin dag



4 Sofia:

skriven

Har för mig att du tänkte ha lite svart/vitt i bebisens rum? Jag var precis inne på HM Home och de har ju en del snygga textilier i svart/vitt som kanske skulle passa i babyrummet.

5 Anette:

skriven

Hej! Nu har jag smygöppnat min webbbutik. välkommen! Anette

https://boudoir.nordicshops.com/

6 Amelie:

skriven

I Örebro får man ju nu för tiden åka hem efter 6 timmar efter förlossning om mamma och bebis mår bra så du kanske inte behöver ha med så mycket;)

Fast det är ju så mysigt att packa förlossningsväskan.....

7 Emma i Kastberga:

skriven

Undrar om det är typiskt för kvinnor... det där med att packa För Mycket, jag gör likadant :) och resonerar alltid, bättre att ha för mycket än för lite.

8 Susannes Liv:

skriven

Vilken härlig bild!



Ha det bra och sköt om magen.



kram

9 Anna:

skriven

Vi hade nästan inte med nånting till förlossningen. Det var bara skönt tycker jag. Allt till bebben finns ju där. Och jag själv gick omkring i landstingets särk tills det blev dags att åka hem. Dock glömde vi schampo men det tog mina föräldrar med när de hälsade på.

10 Elin:

skriven

Vilken vacker stjärna, jag älskar färgen. Ha en riktigt bra fortsatt vecka!

Kommentera här: