Vår vita "Tylösand"


Soffa med schäslong samt fotpall i serien "Tylösand" från IKEA, soffbord från MIO och kuddar från Ceannis.

Det kanske börjar bli hög tid att gå ännu en rundtur i bilder genom lägenheten. Vad tror ni? Helheten är såklart den samma men detaljerna har ändrats under våra snart två år i lägenheten. Sovrummet fotade jag t.ex. när det var nytapetserat med vår underbara "Rostellan" från Osborne & Little och vi precis flyttat in. Älskar som ni vet att fixa och ändra om med hjälp av accentfärger och alla inredningsdetaljer.  

Idag kom jag hem från en hektisk dag på jobbet och möttes av två bloggutmärkelser när jag loggade in här. Från Anna som driver bloggen "Sagolikt by Perla" och Anna med bloggen "Annas inspiration". Så kul att bli uppmärksammad, inte bara en utan hela två gånger på samma dag, när det finns så många underbara bloggar att välja bland. Tack snälla!

Imorgon efter jobbet ska jag ner på stan en sväng och bl.a. hämta ut volangklänningenZara som varit en vända hos skräddaren. Lagning av fodret och kortade axelband. Om den sitter som jag tänkt mig kanske det får bli den som hänger med i väskan till Sthlm i helgen. Annars får det bli plan b. Ska dessutom spana efter en lämplig present till någon av tjejerna. Vet inte vem vilket gör uppgiften extra klurig. Hittade en present i helgen som står här framför mig på bordet, inslagen och allt, men jag är inte helt nöjd så jag ska ta ännu en spaningsrunda.

Ikväll spelar jag "Let go" med Janet på hög volym i väntan på kvällens "Made in Sweden" kl: 21. Funderar på ett nytt avsnitt av "The City" nu direkt men först ska jag försöka få tag på darlingen som är borta med jobbet ikväll.

Ha en riktigt bra kväll! Kramar

1 Miia:

skriven

Bra idé Katta, gärna ännu flera bilder ifrån ert underbart vackra hem! Din inredningsstil inspirerar mig jättemycket & du har gett mig många tips på hur inredningen kommer se ut i min & fästmannens kommande lägenhet. Ha en mysig onsdagkväll sötis! Kram

2 Zandra:

skriven

Vill gärna se fler hemma hos Katta inlägg! :-)

Du har fått upp mina ögon gällande vitt, me love it! ;-D

Är lite sugen på nåt nytt soffbord i eran stil, me like the högblanka!

Ha en mysig kväll, snart ses vi!

KRAMKALAS

3 Hemma hos Katta:

skriven

Miia: Tänkte att det kanske vore en bra idé eftersom att det numera mest blir bilder från middagar och detaljer här hemma. Skäms nästan när jag går tillbaka och tittar på äldre bilder... Detsamma Miia! Kraamar till dig!

4 Caroline:

skriven

Jättekul med inrednings/inspirationsbilder, ert vardagsrum ser verkligen fint ut :-)

Jag blir så nyfiken på "The City" som du ofta skriver om, är det en realityserie i stil med the Hills? Går den på TV nu? Jag älskar ju the Hills så det verkar vara en serie helt i min smak :-) Hoppas du har en skön kväll, kram!

5 Anna - Starwoman:

skriven

JAAAA, mera bilder från ert hem, de är de allra roligaste ;-)



Haha - var tvungen att skratt åt din kommentar ang våra vinglas! Snacka om falkblick, haha - du har bra syn va? ;-) Men helt rätt, glasen är nya, jag älskar dem och har spanat på dem i säkert ett år, men nu slog jag äntligen till härom veckan!



Snart är fredag, kuuuul!!! Tvättar lakan just nu, så ni får nytvättat att sova i ;-)



Ha en riktigt skön kväll!



Kraaaaam

6 Anette:

skriven

Ni har det så himmla fint! Blir verkligen inspirerad av att kolla på dina foton här på bloggen ;)

7 Elin:

skriven

Jaaa! Bra idé, fler bilder!

8 Cicci:

skriven

Det får gärna bli fler "Hemma hos Katta-bilder". Jag blir så inspirerad. Visst har du rätt med att ändrar lite med nya detaljer och plötsligt har man ett "nytt" rum! Såg the City igår, väldigt bra avsnitt. Hoppas att du får en fortsatt trevlig kväll! Kram

9 Madeleine:

skriven

Blir nyfiken på vad det är för volangklänning du shoppat? Någon nyhet eller någon som funnits ett tag?



Håller med om att kvaliteten på vissa plagg från Zara är kass...tyvärr.



Vi får höras på ett eller annat sätt imorgon och styra upp fredagen. KRAM och sov så gott

10 Caroline:

skriven

Jättetrevligt med bilder på erat hem. Har tidigare nämnt att vi har samma soffa som er men utan schäslong, men idag gjorde jag ytterligare en upptäckt och såg att vi har exakt samma soffbord. Inte konstigt att jag gillar din inredning ;)



Även om jag jobbar på Zara så håller jag absolut med dig om att kvaliteten inte alltid är den bästa på alla plagg! =/

Kram

11 Anna:

skriven

Vad skoj att du blev glad för utmärkelsen :-)



Lycka till med presentletandet.

Kram

12 queenpeach:

skriven

åh vad vitt och fint! jag måste genast köpa hem en orkidé de är ju biliga här har jag hört.. kolla gärna in min blogg och webshop direkt från Bangkok ;)

13 Kristina- Fru Inredning:

skriven

Ja fler hemma hos bilder:) Ni har det så fint:)

Kram Kristina

14 Jossan:

skriven

Ska bli kul och se hur ert rum ser ut. Jag gillar oxå att ändra om lite då och då bland detaljerna. Dina bilder och hem är inspirerande och kul att följa.



Ha en bra dag!

Kram

15 Malin S:

skriven

Urk va jag inte gillar Kim i Made in Sweden men Janet har potential. Catchy låtar på hennes repertoar.

Soonish bloggträff !!!

16 rebecka:

skriven

Den är fin den där Tylösand. Bra att man kan göra den större, mindre och förändra den lite efter tycke och form på rummet. Vill gärna se mer bilde rpå hemmet, alltid skoj med inspiration så här i mörkret ;)



Stor kram Rebecka

17 deebbii:

skriven

jätte fint hus du har jag älskr det <333 ;)

18 Inspirera mera:

skriven

Vilken mysigt soffa!

Kram Sandra

19 Bibbi:

skriven

Är tylösandsoffan skön att sova i?

behöver en sovsoffa ett tag.

20 Sofia:

skriven

Är Tylösand helt kritvit? Jag skulle nämligen vilja ha en ists delen som en fåtölj men har fått för mig att den är mer åt äggskalsvit? Kram

Kommentera här: