Nyårsafton 2008


Några bilder från nyårsafton 2008. Grillad halloumi med granatäpple och avokado till förrätt och en risotto med soltorkade tomater och pilgrimsmusslor med champagnesås till huvudrätt. Ett av Monika Ahlbergs recept. Självklart korkade vi upp en välkyld Pol Roger till tolvslaget.

Något av det bästa med att ha en blogg är att kunna gå tillbaka i arkivet, titta igenom alla bilder och se vad jag haft för mig under senaste året. En resumé av mitt 2009 och en liten personlig nyårskrönika i stil med förra årets ska pysslas ihop lagom till nyårsdagen hade jag tänkt, om inget händer innan dess vill säga...

I fjol firade vi in det nya året på hemmaplan och det blir ett liknande upplägg även i år. Att åka ner till huset på Västkusten som vi gjort tidigare nyår känns uteslutet, med tanke på att bebisen kan komma när som helst nu, så imorgon kommer Martin och hans Katarina över och skålar in 2010 med oss. Perfekt!

Det ryktas om en magnifik trerätters och middagen som bröderna komponerat ihop lagar vi alla fyra tillsammans på plats här hemma imorgonkväll. Ser redan nu fram emot en riktigt rolig och lyckad nyårskväll!  

På tal om nyår ser jag fram emot lite glitter och glamour i "Victoria's Secret fashion show 2009" som visas ikväll och några lugna timmar i soffan innan jag kryper ner i den renbäddade sängen. 

Imorgon väntar graviditetsvecka 40 och nyårsafton! Kram
1 Livet hemma hos Linda:

skriven

Visst är det kul att kunna gå tillbaka och se vad man har gjort tidigare och också läsa om det. Perfekt;)



Hoppas du får en trevlig och festlig Nyårsafton och kanske blir det en liten bebis också:)



Många kramar

2 BLONDETTY:

skriven

Vilken FIN dukning ni hade!

Vi skålade förstås för dig igår. Urgott var det! Men din nyårsafton blir ju minst sagt den mest spännande man kan ha! Hoppas lillkillen tittar ut snart. Massor av lyckoönskningar till er. Den bästa tiden i ditt liv kommer snart!

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR! Kram!

3 Miia - There´s no place like home:

skriven

Låter som ni har urtrevliga nyårsplaner! Vi körde på samma upplägg hemma hos oss förra året med en liten intim middag, supertrevligt! Vem vet, kanske slutar er kväll på förlossningen ;)



Gott Nytt År! KRAAAM

4 Cecilia:

skriven

Hej! Jag läser din blogg varje dag och den är en av mina favoriter =) Tänkte bara berätta att vår nyårsmeny består av dina recept! Förätten blir salladen med bresaola, ruccola, chévre, fikon, björnbär osv och efterrätten blir din chokladmousse!!! Det var så kul att sitta och välja från din blogg! Gott nytt år och lycka till med bebis! Kramar Cecilia

5 Hemma hos Katta:

skriven

Cecilia: Tack så jättemycket för din fina kommentar! Vad roligt att ni ska testa några av mina recept imorgon! Salladen är perfekt innan en huvudrätt, inte så tung förrätt utan precis lagom. Hoppas ni gillar slutresultatet... Gott Nytt År och stor kraam!

6 Josefine, Blåeld:

skriven

Oj,är du redan i v 40!? Det var inte länge sedan jag läste att du var gravid, tiden flyger! Ni har ett härligt år framför er - lycka till och gott nytt år!!

7 House of Jammi - blogg och webshop:

skriven

Åh så spännande att snart få barn! Nytt År och nytt barn - vilken kombo! Önskar dig lycka till och ett riktigt Gott Nytt och spännande, mysigt År med bebisen.

8 Viktoria:

skriven

Hejsan!



Hittade din blogg för någon dag sedan och har skummat igenom den enda från början, nu är jag helt fast!



Ni har verkligen ett otroligt fint hem som inspirerar mig till förändring här hemma. Älskar Iittala jag med och har sett en massa guldkorn i bloggen som jag måste ha :)



Lycka till med förlossning och liten!

Gott nytt år!

9 Liza:

skriven

Önskar dig och familjen ett

GOTT NYTT ÅR!

Kram!

Liza

10 Sofia:

skriven

Ser fram emot din årskrönika. Det har varit roligt att följa din blogg, ääälskar den :)



Önskar er en jättefin nyårsafton!

11 Anna:

skriven

Gott Nytt År.

12 ♥ Anna Söderberg:

skriven

Gott Nytt År fina Katta!!

Ska bli spännande att se när lilla prinsen väljer att titta ut. Nu är det verkligen nära...



Stor kram

13 Åsa:

skriven

Vilken spännande nyårsafton ni har framför er...Följer din blogg dagligen och tycker jättemycket om dem. Ska bli extra roligt att följa den nu när bebben kommer också. Hoppas ni inte behöver vänta alltför länge bara, själv gick jag 42+5!! Men det var väl värt väntan vill jag lova. Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!

14 Petra:

skriven

Önskar dig ett gott nytt år,kikar in o ser om det kommit bebis:)kan ju komma när som helst,sj fick jag förvärkar igår kväll som kändes att det var dags men det gick över under natten:)kram

15 Louise B:

skriven

Gott nytt år! Lycka till med bebben och tack för en otroligt mysig blogg! Kram

16 Mamma Sandra:

skriven

Tack för din långa och fina kommentar på min blogg!



Är numera inne på din blogg i stort sett varje dag för att nyfiket titta om det har hänt något på barnfödarfronten! :) Spännande att det nu när som helst kan vara dags!



Ha en riktigt härlig Nyårsafton och GOTT NYTT ÅR!



Kram Sandra

17 mina:

skriven

God eftermiddag gumman.Man tackar för grattis hälsningen till min son.,Livet är så underbart som små barns mamma..Hoppas att allt är bra med dig & du har haft en skön jul med nära & kära som mig.Ha nu en skön nyårsafton.kram kram

18 Jasmine:

skriven

Gott nytt år! :)

19 Emma:

skriven

Vacker dukning! : - )



GOTT NYTT ÅR & KRAMIS

20 Zandra:

skriven

GOTT NYTT ÅR!!

Hoppas ni får en mysig kväll och att räkan håller sej inne bara en dag till.. hihi!

Mys och ta hand om varandra

KRAMAR

21 Anna - Starwoman ☆:

skriven

Tack vännen, lovar att jag ska ha en helt underbar kväll! Ang Pommac så ska det aldrig underskattas, särskilt inte en Magnum ;-)



Hoppas ni får en trevlig middag alla fyra och det vore ju ganska bra om lillen håller sig kvar i magen nu tills klockan slår över till januari nu när han ändå väntat så länge. Kanske roligare att vara född tidigt på året än årets sista dag. Han kanske kommer på blivande pappans fördelsedag, fyller inte H i början av året? :-)



Nyårskramar från Anna

Kommentera här: