Nytt fat & scampi-middag

108597-869

Kan rapportera att gårdagens shoppingrunda resulterade i ett blekrosa fat från Mateus. Största modellen med spetskant som jag suktat efter i evigheter. Happy, happy. Står just nu placerat på en av köksbänkarna. Passade även på att beställa två nya tallrikar ute på Nice. En grå och en blekrosa med spetskant. Kommer bli jättesnyggt att mixa med våra släta Mateus-tallrikar som vi köpte för några månader sen. Så nu är det bara att vänta på ett samtal från den snälla tjejen i butiken. Nära att det blev ett vitt överkast till Malmsängen från Hemtex och tre mörkrosa Margrethe-skålar från Rosti. Kanonpris på Cervera just nu men jag vill helst ha bunkarna i ljusrosa.

Har precis mumsat i mig en rosa prinsesstårtbit. Favoriten, underbart gott. Darlingen slappar i soffan framför tennis och jag sitter här. Ska strax dra igång med kvällens middag som inspirerats av blivande bruden Anna. Både hon och jag älskar scampi. Så ikväll blir det scampi med lime och chili. En god sallad med sugar snaps till. Gillar att laga efter recept men ikväll ska jag improvisera och förhoppningsvis blir det en hit. Hoppas alla har en mysig lördagskväll! Själv ska jag kurera mig i soffan med darlingen och ett glas rött.
1 Lisa:

skriven

Med lime och chili är det svårt att misslyckas :) Ha en fin kväll!

2 Madeleine:

skriven

Låter som du hade trevlig shopping för dig igår ;) Alltid lika roligt och man får ett litet lyckorus när man shoppat :)

Gillar ju också Gry så hon kanske drar upp programmet lite. Sofia heter hon som jag gick i samma klass som. Liten blond tjej, tror att hon har Lotta Engberg som körledare. Så det ska jag spana in!
Hoppas scampin smakar bra (låter mumsigt iaf) och att du kurerar dig!
Ha en bra kväll!
Kram Kram från de norra delarna av stan

3 Madeleine:

skriven

Låter som du hade trevlig shopping för dig igår ;) Alltid lika roligt och man får ett litet lyckorus när man shoppat :)

Gillar ju också Gry så hon kanske drar upp programmet lite. Sofia heter hon som jag gick i samma klass som. Liten blond tjej, tror att hon har Lotta Engberg som körledare. Så det ska jag spana in!
Hoppas scampin smakar bra (låter mumsigt iaf) och att du kurerar dig!
Ha en bra kväll!
Kram Kram från de norra delarna av stan

4 Helén:

skriven

Åhh Margretheskålarna är ju så bra. Jag och Micke kom överrens om att välja varsin, självklart valde jag en blekrosa - så fin.

5 Anna:

skriven

Åh blev det scampi ikväll, mina är SLUT i frysen PANIK, hahaha, måste inhandlas det första jag gör när jag är på Willys nästa ggn ;-) Låter som du handlat en massa fint idag *Avis*. Jag har "köpstopp" på allt kul inredningspiff då alla pengar nu går till bröllopet och resan, trist blir sugen när jag läser om dina inköp! Snäll du är som länkade till mig förresten, kanske jag kan få några läsare ;-) Mys nu! Massa kramar, Anna

Kommentera här: