Näst sista...

Effektiv dag. Städat hela lägenheten, kört typ tre diskmaskiner, fått in berget av rentvätt i garderoberna, skickat iväg älskade D&G-klockan på lagning, rensat bland högarna av ELLE, Veckans NU, Hus & Hem och Family Living (plus ett berg Klick-bilagor som jag envisad med att spara på) och postat en jobbansökan till ett jobb jag verkligen, verkligen vill ha.

Oeffektiv dag. För lång sovmorgon, bläddrat igenom alla tidningar som skulle slängas, fikat på Snickerstårta, tittat på någon Vänner-dokumentär jag kom på att jag redan sett och spenderat alldeles för mycket tid vid datorn, som vanligt. Idag har vår- och sommarkläder varit i fokus. Vill spatsera i espadrillos i sommar, med och utan kilklack.  

By the way. Gårkvällens risotto med soltorkade tomater var så god. Himmelsk. Ok, tog lite tid innan jag fick kläm på proceduren men sen så. Kan bli risotto till oxfilén i morgon, om jag får bestämma. Till efterrätt ska jag i alla fall inviga min nya fina elvisp som jag fick av mamma i julklapp och göra den här. Minus röda bären på toppen. Satsar på överexponering av silverkulor och nötter i stället. Nu: tillbaka till tidningshögarna. Ha det!
1 Madeleine:

skriven

Så typiskt när man rensar tidningar..man sitter och bläddrar igenom dom och timmarna tickar på:)

Kul att risotton blev god, mina bravader i köket gick också hem idag;)

Lycka till med jobbansökan, är det här i stan?

Kram Kram

2 Modesty Mia:

skriven

Låter som om du fått gjort en hel del tycker jag! Härlig känsla när man röjer och fixar och städar (iaf efteråt när man går runt och njuter av ett piffat hem!). Känner igen mig i det med tidningarna, har så svårt för att slänga glassiga magasin...:) Ha det fint!

3 Madeleine:

skriven

Förresten kom ett sms från dig idag med den dansande tomten...bättre sent än aldrig..haha ;)

4 grombaben:

skriven

Haha, samme her. Et par maskiner med klesvask, tørketromling og litt rydding. Ellers bare avslappning. Men man får passe på å nyte litt nå som det er ferie! Snart kommer hverdagen igjen! Håper dere får en superkoselig kveld i morgen! :)

5 Karin:

skriven

Gott Nytt År!

6 Anna:

skriven

Gott Nytt År pinglan :-) *Kram*

7 Madeleine:

skriven

GOTT NYTT ÅR fröken "piff"....Kan tänka mig att du piffar hela dagen idag;)
Kram

8 Emelie:

skriven

Oj vad duktig du är!
Risotto är verkligen min favoriträtt! I lOvE!
Hoppas du får en bra kväll och GOTT NYTT ÅR!
kram

9 Modesty Mia:

skriven

Gott nytt år Katta! Stor kram!!:)

10 Malin S:

skriven

Gott nytt år bästa bloggKatta !
Kram/Malin

11 Charlotte:

skriven

Gott nytt år Katta! =)

Kommentera här: