Relax, take it eeeasy...

Trött, trött, trött. Trots flera kaffe med laktosfri mjölk på jobbet! Höstdeppigheten är på ingång big time och jag börjar känna mig något stressad inför typ ALLT. Vet inte riktigt vad allt är men ta helgen som exempel. Jag stressar upp mig, redan! Ska på Lisas 25-års fest i Sthlm på fredag. Hinna dit fixad efter jobbet är en fördel och sen ska jag förhoppningsvis få in en dejt med bästa Susanne samma kväll. Eller dagen efter. Shoppa massor och dricka vin. Bil dit och tråkigt tåg hem. Hotell eller översovning på golv? Inte löst än vilket gör att jag stressar upp mig ännu mer. Darlingen lämnar mig för Wien på lördag vilket betyder att jag får klara mig själv fram tills nästa onsdag. Tråkigt redan nu. Tur att kvällens middag (spenatpaj på sojamjöl) redan är fixad för jag hade nog inte orkat handla och fixa mat nu. Helt slut efter ännu en dag med inskolningar. Bara att bita ihop och köra på.  
1 Malin S:

skriven

Det kanske är GI grejen som ställer till det med humör & tänk. Seriously så blir hjärnan lidande (kortvarigt såklart) under de första GI veckorna eftersom den behöver carbs för att funka fullt ut.

2 Rebecka:

skriven

Vilken snygg bloggsida du har, jättefina och intressanta bilder på olika produkter och saker!=)

3 Katta:

skriven

Malin: Du har så rätt så! Jag blir helt wacko av GI-prylen! Ska bli så skönt när man får börja äta fullkorn igen... Tycker synd om min H som måste stå ut med mig o mina humörsvängningar så se upp om din äkta man ska haka på!
Rebecka: Tack, vad snällt!! :)

4 Helén:

skriven

Ja, snart är inskolningarna inne i verksamheten och det är det ju ingen som klagar på som jobbar på förskola. Är du lärare egentligen eller har jag missuppfattat?

5 Katta:

skriven

Helén: Precis, också lärare upp till 9:an men just nu är jag alltså på en förskola. Vissa dagar trivs jag riktigt bra o andra mindre bra! Såg att du inte heller är där du "ska" vara...

6 Sofia:

skriven

Hej! Ville bara skriva ett inlägg och beröma dig för din trevlig och intressanta blogg. Har aldrig intresserat mig för bloggar förren jag hittade din p.g.a en felsökning på google..vilken tur i oturen : ). Vad fint hem ni har med vit som grundfärg..alltid lika snyggt och fräsch, kan aldrig bli omodernt! Väntar på nästa inlägg! Vänliga hälsningar //

7 Helén:

skriven

Nej det stämmer. Jag är lärare i åk 1-7 så visst känns det konstigt att helt plötsligt hanskas med småbarn på 2-4 år. Hur gamla är barnen du har?

8 Katta:

skriven

Sofia: Vad roligt! Blev jätteglad för din kommentar ovan :)
Helén: Ja det är lite förvirrande. Byta, bära och leka i stället för att hålla lektioner i typ litteraturvetenskap. Jobbar på en avdelning med 1 - 3 så det är riktiga småttingar... Mysigt och givande men jag läängtar verkligen tills den dagen jag får ett jobb i skolan! Antar att du känner samma sak?

Kommentera här: